Hae
Aineistot 1-10 / 43
Myyntihenkilöstön rooli arvonluojana : tapaus satakuntalainen teollisuusyritys
(2022-09-26)
Yritysten välisessä kaupankäynnissä arvoa tuottavia ratkaisuja on yhä enenevissä määrin räätälöitävä asiakkaiden tarpeiden sekä muodostettujen asiakassuhteiden pohjalta. Tämänhetkisellä asiakas- ja suhdenäkökulmia korostavalla ...
Lastenvaatevalmistajien vastuullisuusviestinnän uskottavuus : Milleniaaliäitien näkökulmasta
(2022-05-05)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää minkälainen merkitys vastuullisuudella milleniaaliäitien kulutusvalinnoissa on ja miten vahvasti he luottavat lastenvaatevalmistajien vastuullisuusväittämiin. Toisena käsiteltävänä ...
Odotettavissa olevat luottotappiot yritysten luottokelpoisuuden arvioinnissa : Erityistarkastelussa IFRS 9 Rahoitusinstrumentit -standardi
(2022-05-23)
Vuonna 2018 käyttöön otettu IFRS 9 Rahoitusinstrumentit -standardi muutti merkittävästi pankkien
luottotappiovarauksien kirjanpitokäsittelyä. Uusi IFRS 9-standardi korvasi aiemmin käytössä olleen IAS 39 -
standardin, ...
Yrityksen ympäristövastuun merkitys nuorten työntekijöiden organisaatiositoutumiselle
(2022-06-17)
Yritysmaailmassa on nähtävillä kaksi megatrendiä. Ensinnäkin nuorten työntekijöiden sitouttaminen aiheuttaa yrityksille haasteita. Tämän sukupolven nuoret vaativat työpaikaltaan erilaisia asioita kuin edelliset ...
Organisaatiokulttuurin muutos etätyöskentelyyn siirtymisen seurauksena
(2022-08-19)
Organisaatiokulttuurilla on tärkeä rooli niin organisaatioiden päivittäisessä, kuin pitkäaikaisessakin toiminnassa. Organisaatiokulttuuri ohjaa työntekijöiden toimintaa ja ajattelutapoja, jonka lisäksi se antaa erilaisia ...
Vastuullisuusviestinnän jäljillä : Urheiluvaatebrändien vastuullisuusviestintä verkossa
(2022-05-11)
Tämän tutkimuksen aiheena on vastuullisuusviestintä erityisesti pienten, vastuulliseksi itsensä
määrittelevien urheiluvaatevalmistajien verkkosivuilla. Tutkimuksen tavoitteena tarkastella,
millaisia teemoja, keinoja ...
Vapaaehtoistyötä tekevien motivaatiotekijät suomalaisissa shakkiseuroissa
(2022-04-20)
Tämä tutkimus käsittelee motivaatiotekijöitä vapaaehtoistyön taustalla, eli mikä saa ihmisen käyttämään omaa aikaansa johonkin sellaiseen työhön, mistä ei saa taloudellista korvausta. Vapaaehtoistyöllä on kiistaton merkitys ...
Sidosryhmäyhteistyö elektronisen urheiluorganisaation vastuullisen brändi-identiteetin kehittäjänä
(2022-05-19)
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena oli tutkia, miten vastuullinen liiketoiminta näyttäytyy elektronisen urheiluorganisaation liiketoiminnassa ja miten sitä pyritään tulevaisuudessa kehittämään brändi-identiteetin ...
Henkilöstöanalytiikan hyödyntämismahdollisuudet työhyvinvoinnin johtamisessa : Tapaustutkimus Puolustusvoimat, Maavoimat
(2022-05-27)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää henkilöstöanalytiikan hyödyntämismahdollisuuksia työhyvinvoinnin johtamisessa. Kohdeorganisaationa on Puolustusvoimat. Tutkimuksessa selvite¬tään, mitä mahdollisuuksia ...
Kriisijohtaminen koronapandemian aikana : Ravintola-, matkailu- ja tapahtuma-alan näkökulma
(2022-06-01)
Kriisit ovat osa organisaatioiden toimintaa, mutta kuitenkin kriisijohtamista harvemmin osataan hyödyntää organisaatioissa. Maailmanlaajuinen koronapandemia järkytti koko maailman vuoden 2019 loppupuolella ja pakotti ...