Hae
Aineistot 1-10 / 91
Kuudesluokkalaisten käsityksiä viihtyvyydestä liikuntatunneilla
(2018-01-17)
Tässä tutkimuksessa selvitettiin kuudesluokkalaisten oppilaiden käsityksiä viihtyvyydestä koululiikuntatunneilla. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten eri osa-alueet olivat yhteydessä oppilaiden käsityksiin ...
Työmotivaatio luokanopettajilla ja luokanopettajaopiskelijoilla
(2018-02-05)
Yksilön motivaatio vaikuttaa hänen työskentelyynsä. Yksi tapa kategorisoida motivaatiota on jakaa se sisäiseen ja ulkoiseen motivaatioon. Ennen on ajateltu, että ihmisiä motivoisi ulkoiset palkkiot, kuten esimerkiksi raha. ...
Erityinen lapsi luokkahuoneessa : Opettajien käsityksiä oppilaiden aggressiivisesta käytöksestä
(2018-02-01)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää ovatko luokanopettajat kohdanneet aggressiivisesti käyttäytyviä lapsia työssään sekä mitkä seikat auttavat luokanopettajaa työskentelyssä aggressiivisesti käyttäytyvän lapsen ...
Luokanopettajien käsityksiä opetusryhmän ryhmäytymisestä
(2019-12-09)
Tämän Pro gradu työn tavoitteena oli tutkia, miten luokanopettajat ymmärtävät käsitteen ryhmäytyminen ja minkälaisia merkityksiä luokanopettajat antavat oppilaiden ryhmäytymiselle. Lisäksi tarkastelimme, millaiseksi he ...
”No kyl sää nyt ossaat ku sää oles opettaja!” : Luokanopettajien näkemyksiä opettajan ammatin arvostuksesta ennen ja nyt
(2018-03-26)
Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten luokanopettajien näkemyksiä opettajan ammatin arvostuksesta. Tavoitteena oli selvittää, millaista opettajan ammatin arvostus on ollut menneisyydessä ja millaista se on nykypäivänä ...
POIKIEN KOULUVIIHTYVYYDEN RAKENTUMINEN PIENISSÄ KYLÄKOULUISSA
(2018-03-26)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka viidesluokkalaisten poikien kouluviihtyvyys rakentuu pienissä, enintään sadan oppilaan kyläkouluissa. Tutkimuksen lähtökohta perustuu tutkijoiden proseminaaritutkielmaan, ...
Luokanopettajat mediakasvattajina
(2020-02-18)
Tämän Pro gradun tavoitteena oli tutkia sitä, millaisia valmiuksia luokanopettajilla on käyttää mediakasvatusta opetuksessa ja miten tärkeänä he sen kokevat. Tämän lisäksi kiinnostuksen kohteena oli analysoida, mitkä asiat ...
Luokanopettajien kokemuksia erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden integraatiosta yleisen opetuksen luokkaan
(2020-03-20)
Erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden integrointi yleisen opetuksen luokkiin
on lisääntynyt, kun erityiskouluja ja -luokkia on lakkautettu ja on siirrytty
kohti perusopetuksen opetussuunnitelman (2014) tavoitteiden ...
Eskarista ekalle : Esiopetuksesta kouluun siirtyminen lasten kokemana
(2019-11-26)
Kouluun siirtyminen koskee vuosittain suurta lapsijoukkoa, joten ilmiötä sinänsä voisi luon-nehtia hyvinkin tavanomaiseksi. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tuoda tästä itsestään selvästä ja kaikkia lapsia koskevasta ...
”Mä huomaan et se on semmost mitä mä en tiedosta”. Varhaiskasvatushenkilöstön itsetietoisuuden tukeminen ryhmämuotoisen VIG-ohjauksen avulla
(2019-12-11)
Tämän pro gradu -työn avulla selvitettiin, miten videoavusteinen vuorovaikutuksen ohjaus (VIG, engl. video interaction guidance) voi kehittää varhaiskasvatuksen ammattilaisten osaamista erityisesti itsetietoisuuden ja ...