Hae
Aineistot 1-5 / 5
Kaupallisten keskusten fyysisen saavutettavuuden vaikutus muodin ostamiseen
(2020-10-12)
Muodin kulutuksen ja verkko-ostamisen ennustetaan kasvavan. Kaupallisten keskusten saavutettavuus ja muotituotteiden myynti vaikuttavat olennaisesti kaupallisten keskusten houkuttelevuuteen ja kilpailukykyyn. Muotituotteet ...
Kaupungin vetovoima työn murroksen keskellä : Turun vetovoimaisuus nuorten kaupan ja tekniikan alan korkeakoulutettujen näkökulmasta
(2020-06-14)
Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat nuoren korkeakoulutetun asuinpaikkakunnan valintaan. Tutkimuksessa haluttiin selvittää, miten Turun vetovoimaisuutta voidaan parantaa tulevaisuudessa. Työn ...
Ympäristötoimet pk-yrityksissä : Mitkä tekijät edistävät ja estävät ympäristöjärjestelmän käyttöönottoa pk-yrityksissä?
(2021-05-17)
Pro gradu -tutkielman aiheena on pienten ja keskisuurten yritysten (pk-yritysten) ympäristötietoisuus ja siitä johtuvat yrityksen ympäristövaikutuksia pienentävät teot Suomessa. Tutkimuksessa selvitetään, millaista ...
Yritysvastuun osa-alueet sähköverkkoyhtiöiden vastuullisuusraportoinnissa
(2021-06-07)
Energia-alan murros kohti uusiutuvaa energiaa muuttaa myös sähköverkkotoimintaa uusien ilmasto- ja energiapoliittisten tavoitteiden myötä. Ilmastonmuutos luo paineen siirtyä uusiutuvaan energiaan perustuvaan sähköjärjestelmään, ...
Joukkoliikenteen käyttö ostosmatkoilla : Kuluttaja-analyysi ostosmatkoista Turun kaupunkiseudulla kestävän kehityksen näkökulmasta
(2020-12-01)
Tieliikenne aiheuttaa Suomessa noin 90 prosenttia liikenteen päästöistä, ja ostos- ja asiointimatkat kattavat vajaan kolmanneksen kaikista tehdyistä matkoista. Joukkoliikenteen lisääminen ja yksityisautoilun vähentäminen ...