Hae
Aineistot 1-10 / 41
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Exploring motivational effects of a mathematics serious game
(Turun yliopisto, 2018-06-18)
Abstract:
This dissertation examines the motivational effects of a mathematics serious game called the Number Navigation Game (NNG) amongst upper elementary school students in Finland and Mexico. The aims of the studies ...
Teknologiavälitteisen viestintäosaamisen kehittäminen liiketalouden ylemmissä ammattikorkeakoulututkinnoissa -Työelämän tarpeista opetussuunnitelmiin
(Annales Universitatis Turkuensis C 442Turun yliopisto, 2017-08-18)
Teknologian kehittyminen on mahdollistanut asiantuntijoiden verkostoitumisen globaalisti ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla teknologiavälitteisen viestinnän osaamisen merkitys asiantuntijatehtävissä ...
”Yhdessä enemmän matemaattista osaamista” – äidin ja isän ohjausvuorovaikutus ja varhaiskasvatuksen määrä lapsen kehityksen ennustajina
(Turun yliopisto, 2017-12-09)
Tämän väitöskirjatutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten äiti–lapsi- ja isä–lapsivuorovaikutus ja varhaiskasvatukseen osallistuminen lapsen ensimmäisinä ikävuosina ovat yhteydessä lapsen matemaattisten taitojen ...
Socially shared metacognitive regulation during collaborative learning processes in student dyads and small groups
(Turun yliopisto, 2015-10-02)
Traditionally metacognition has been theorised, methodologically studied and empirically tested from the standpoint mainly of individuals and their learning contexts. In this dissertation the emergence of ...
Development of children’s motivational orientations from ages 4 to 9 : stability and changes of motivational profiles before school-age as a function of early language skills
This dissertation aims to contribute to our understanding of the developmental patterns of motivational orientations in young children and how these patterns are associated with language skills. Motivation research has ...
TOWARDS OPTIMAL SCAFFOLDING OF LOW ACHIEVERS’ LEARNING : combining intertwined, dynamic, and multi-domain perspectives
(Turun yliopisto, 2017-04-07)
This dissertation aims to contribute to the optimal scaffolding of low achievers’ learning. Scaffolding research has traditionally concentrated on teachers’ short-term support and, thus, has not scrutinized ...
Promoting metacognitive awareness across different educational domains
(Turun yliopisto, 2020-08-22)
The purpose of this doctoral thesis was to deepen existing understanding of teachers’metacognitive awareness (MA), defined here as the individual’s ability to be aware of, understand and specify one’s thinking about learning. ...
Teachers’ emotions and beliefs : intertwined with teachers’ support for students’ psychological needs
(Turun yliopisto, 2019-08-30)
This dissertation aimed to investigate the significance of and the associations between teachers’ support for autonomy, competence, and relatedness as well as teachers’ emotions and beliefs in the classroom. To my knowledge, ...
Learning to develop innovations. Individual competence, multidisciplinary activity systems and student experience
(Turun yliopisto, 2019-05-11)
This dissertation studies learning to develop innovations in the context of universities of applied sciences. The aim is to increase theoretical and empirical understanding of the phenomenon that can be used in tutoring, ...