Hae
Aineistot 1-10 / 11
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Välittävä kasvatus ja opetus peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten kokemana
(Turun yliopisto, 2021-12-03)
Välittäminen nähdään ihmisen perustarpeena. Tarvitsemme heitä, jotka välittävät samoin kuin heitä, joista välitämme. Kun puhumme välittämisestä koulussa, puhumme paljolti opettajan välittävästä asenteesta oppilaita tai ...
Supporting Teachers' Professional Development through Reflective Inquiry
(Turun yliopisto, 2019-08-29)
Väitöskirjassa tutkittiin luokanopettajien pedagogisia reflektioita kahdesta
näkökulmasta. Reflektiot nähtiin hyvän opetuksen edellytyksenä ja prosessina, joka
edistää ammatillista oppimista. Reflektiot kietovat opettajan ...
Osallistumisorientaatioiden yhteydet oppimisen motivaatiotekijöihin : Erään kesäyliopiston opiskelijoiden oppimisen käsityksiä avaamassa
(Turun yliopisto, 2020-12-17)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia Kymenlaakson kesäyliopiston opiskelijoiden osallistumisorientaatioiden yhteyksiä oppimisen motivaatiotekijöihin. Tutkimus etsi vastauksia opiskelijoiden oppimisen käsityksien ...
Tilannesidonnaiset ja autenttiset oppimisympäristöt taideoppimisen mahdollistajana
(Turun yliopisto, 2021-01-15)
Tutkimus tarkastelee, millaisena tilannesidonnainen taideoppiminen näyttäytyy erilaisissa autenttisissa oppimisympäristöissä. Oppimisen ja opetuksen tutkiminen todellisen elämän tilanteissa, ympäristöissä ja yhteisöissä ...
Functional participatory roles in collaborative science learning
(Turun yliopisto, 2022-10-06)
Research on roles in collaborative learning has concentrated mainly on roles that are prescribed for students while only limited attention has been devoted to roles that emerge naturally during collaboration. To address ...
Interventiotutkimus kolmasluokkalaisten murtolukujen oppimisesta : "Ylhäällä olevat vain plussataan"
(Turun yliopisto, 2021-05-28)
Murtolukujen heikko hallinta vaikuttaa negatiivisesti oppilaan matematiikan suoriutumiseen ja siten murtolukujen osaaminen heijastuu aina toisen asteen koulutusvalintoihin saakka. Tutkimuksen tavoitteena oli kehitellä ...
Affect in collaborative and virtual inquiry learning: Insights into small student groups and teachers in the classroom
(Turun yliopisto, 2021-06-22)
Research on affect in collaborative learning has previously focused on individual perceptions of affect or collective emotional atmosphere with respect to the learning situation or the environment. This dissertation aims ...
”Kasvaa tytöksi joka itsekin uskaltaa” Suomalaisen tyttökirjallisuuden kasvatuksellisia sisältöjä ja merkityksiä etsimässä
(Turun yliopisto, 2023-05-19)
Tässä väitöstutkimuksessa tarkastellaan suomalaista tyttökirjallisuutta kasvatuksellisesta näkökulmasta kaunokirjallisten teosten ja empiirisen lukijatutkimuksen avulla. Tutkimusta ohjaa pääkysymys: Miten tyttökirjallisuus ...
Kolminäkökulmainen tutkimus maahanmuuttajataustaisesta varhaiskasvatushenkilöstöstä suomalaisessa päiväkodissa
(Turun yliopisto, 2023-03-10)
Väitöstutkimuksen tavoitteena on selvittää ja kuvata maahanmuuttajataustaisten varhaiskasvatuksen opettajien ja lastenhoitajien kokemuksia sekä suomalaistaustaisen varhaiskasvatushenkilöstön ja päiväkodin johtajien näkemyksiä ...