Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
Aineistot 3112-3131 / 6013
-
Muutosjohtajan työhyvinvoinnin haasteet muutosprosessin aikana
(Turun yliopisto, 09.04.2018)Jatkuvasti muuttuva liiketoimintaympäristö asettaa yritykset toimimaan jatkuvasti muutoksen parissa, sillä vain yrityksen uudistuminen takaa riittävän kilpailukyvyn yritykselle. Tuloksellisen muutoksen aikaan saaminen ei ... -
Muuttuva lapsen maailma. Minttu-kuvakirjat viidellä vuosikymmenellä 1978–2015.
(01.06.2016)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten kuvaa lapsuudesta rakennetaan verbaalisilla ja visuaalisilla elementeillä kuvakirjan tarjoamien mahdollisuuksien ja rajoitusten puitteissa. Tutkimuskohteinani toimivat Maikki ... -
Muuttuva oppimisympäristö: iPadit opetuksessa – Oppilaiden ja opettajien iPadien opetuskäytön ja asenteiden tarkastelua
(Turun yliopisto, 07.02.2017)Teknologian käyttö on lisääntynyt kouluissa huimasti viime vuosina. Kannettavien tietokoneiden lisäksi monet koulut ovat investoineet pienikokoisiin ja paikasta toiseen helposti siirreltäviin iPadeihin. Tämän tutkimuksen ... -
Muuttuva vanhemmuus 1900-luvulla. Vanhemmuuden tehtävät ja niissä tapahtunut muutos kansalaisjärjestöjen julkaisemissa pienten lasten kasvatus- ja hoito-oppaissa aikavälillä 1894-2002
(Turun yliopisto, 04.01.2017)Tämän tutkielman tavoitteena oli kuvata ja jäsentää vanhemmuutta 1900-luvun eri vuosikymmenillä sekä havainnollistaa vanhemmuudessa tapahtuneita muutoksia. Tutkin vanhemmuuden muutoslinjoja tarkastelemalla vanhemmuuden ... -
MVC-arkkitehtuurimalli ja sen toteutuksia PHP-sovelluskehyksissä
(Turun yliopisto, 07.09.2016)MVC-arkkitehtuurimalli on kehittynyt juuriltaan interaktiivisten käyttöliittymien kontekstista erilaisten johdannaisten kautta nykyiseen asemaansa tunnettuna vaihtoehtona interaktiivisten sovellusten rakenteelle. Samalla ... -
Myosin-X: A molecular motor driving cancer cell invasion
(Turun yliopisto, 14.09.2016)In metastasis migratory cancer cells invade through stroma and spread throughout the body forming metastatic colonies into distant organs. Myosin-X is a member of the vast myosin superfamily of actin dependent motor ... -
Myyjän riskinhallinta kiinteistönkaupassa
(Turun yliopisto, 18.01.2017)Tutkielman tavoitteena on selvittää myyjän riskinhallintaa kiinteistönkaupoissa eli miten myyjä pystyy minimoimaan riskiä virhevastuustaan. Tutkielma on rajattu koskemaan ainoastaan yksityishenkilöiden välistä kiinteistönkauppaa. ... -
Myyjän virhevastuu käytetyn asunnon kaupassa
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 15.05.2017)Asunnon ostaminen on tavallisesti elämän suurin ja kallein ostos, mutta samalla myös välttämättömyyshyödyke. Koska asuntoon uhrataan suuri määrä rahaa, sen oletetaan olevan juuri sellainen kuin on haaveiltu ja odotettu. ... -
Myymälä asiointiympäristönä – kokemuksen ja lupauksen kohtaaminen Case: Sokos “Löydä itsesi”
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.12.2016)Kaupan murroksessa kivijalkamyymälän rooli on muuttunut nopeasti ainoasta kaupan kanavasta tarpeettomaksi ja takaisin tärkeäksi kauppapaikaksi. Samaan aikaan tärkeäksi asiakasarvon tuottajaksi on noussut asiakaskokemuksen ... -
Myymäläpromootioiden rooli matalan sitoutumisen tuotteiden ostopäätöksenteossa : Esimerkkinä makeispussin valinta vähittäismyymälässä
(27.06.2013)Myymäläpromootiolla viitataan tässä tutkielmassa englanninkieliseen ’point-of-purchase’-termiin eli ostamisen hetkeen sijoittuvaan toimintaan ja markkinointiin. Myymäläpromootio kattaa kaiken myymälään sijoitetun ... -
Myymäläverkoston ydinprosessien ja ydintoimintojen standardointi Lean-järjestelmässä Case: rakennustarvikeliike
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 03.03.2017)Lean-filosofia tähtää kaiken turhuuden ja resurssihukan poistamiseen. Kaupan alan kilpailun kiristyessä voittajiksi on havaittu ne yritykset, jotka pystyvät tuottamaan asiakkailleen lisäarvoa mahdollisimman kustannustehokkaasti. ... -
Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittäminen B2B-sektorilla
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 07.08.2017)Myynti on muuttunut paljon vajaan kahden vuosikymmenen aikana B2B- ja B2C – sektorilla. Myynnin haasteena on nykyään asiakkaiden internetistä saaman tietotaidon määrän kasvaminen, ostoprosessien muuttuminen sekä esimerkiksi ...