Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
Aineistot 5937-5956 / 6013
-
Yritysbrändäyksen rooli tämän päivän startup-kontekstissa. Tutkimus viidestä suomalaisesta startup-yrityksestä.
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 20.10.2015)Brändit ja brändäys ovat esiintyneet markkinoinnin tutkimuksessa ja kirjallisuudessa jo hyvän aikaa, mutta kirjallisuus on lähinnä keskittynyt käsittelemään suurien yritysten brändäys toimenpiteitä. Viime aikoina myös ... -
Yritysidentiteetin johtamisen onnistuminen Tapaustutkimus: Finnairin identiteetti ja yrityskuva
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 01.06.2016)Tutkimuksen kohteena oli Finnairin yritysidentiteetin johtamisen onnistuminen. Tutkimusongelmana oli arvioida Finnairin identiteetin johtamisen onnistumista vertaamalla Finnairin kommunikoitua identiteettiä kohderyhmän ... -
Yritysjärjestelyssä syntyneen sijoitetun vapaan oman pääoman rahaston palauttaminen ja sen verotus
(Turun yliopisto, 02.05.2017)Ennen vuotta 2014 Suomen verolainsäädännössä ei ollut säännöksiä SVOP-rahastossa olevan pääoman palauttamisesta. Vuoden 2014 alussa voimaan tulleella sääntelyllä pääomanpalautuksen verokohtelua tuotiin lähemmäs osinkojen ... -
Yrityskaupan ja arvostuskertoimien vaikutus kohdeyrityksen osakekurssiin : Pohjoismaiset yrityskaupat 2010–2015
(Turun yliopisto, 04.06.2018)Tämä tutkimus tutkii yrityskauppojen ilmoituksia mitatakseen yrityskaupan julkaisusta aiheutuvaa muutosta kohdeyrityksen osakekurssissa. Pohjoismaisia yrityskauppoja ei aiemmin ole tutkittu, vaikka pohjoismaisten ... -
Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta
(Turun yliopisto, 22.05.2018)Yrityksillä on erilaisia intressejä myydä yritystoimintansa, osa taas ovat kiinnostuneet ostamaan yrityksiä itselleen tai pitääkseen niitä hetkeen aikaan ja sitten myymään eteenpäin. Yritykset voivat myös pilkkoa ostamiaan ... -
Yrityskauppojen motiivit ja rahoitus monikansallisissa yritysjärjestelyissä : Case: Konecranesin Terex-kauppa
(Turun yliopisto, 30.01.2018)Yrityskaupat ovat yrityksille yksi merkittävä keino kasvattaa liiketoimintaa. Motiivit yrityskauppojen taustalla voivat liittyä strategisiin, taloudellisiin tai johdon omiin motiiveihin. Motiivien lisäksi yrityskaupan ... -
Yrityskiinnityksen haltijan asema saneerausmenettelyssä – erityisesti yrityskiinnityksen vakuusarvon määrittämisestä
(Turun yliopisto, 26.04.2016)Yrityskiinnitys tuottaa panttioikeuden elinkeinonharjoittajan liiketoiminnassaan käyttämään irtaimeen yksilöimättömään vaihto-omaisuuteen. Yrityskiinnityksessä ei kiinnitettyä omaisuutta luovuteta velkojan haltuun. ... -
Yrityskiinnityksen haltijan vakuusvelkaosuus yrityssaneerauksessa
(Turun yliopisto, 12.06.2018)Kirjoituksessa tarkastellaan yrityskiinnityksen haltijan vakuusvelkaosuuden määrittymistä yrityssaneerauksessa. Kirjoituksen kohteena on yrityskiinnityksen tuottama etuoikeus ja vakuusvelkaosuuden määrittelyssä olennaisten ... -
Yritysosto-ohjelmien kyvykkyydet ja niiden kehittäminen: Field-tutkimus
(03.09.2014)Yritysten tavassa suorittaa yritysostoja on havaittu selkeä muutos. Useassa yritysostoja koskevassa tutkimuksessa on havaittu, että yrityksillä on tapana suorittaa useita peräkkäisiä tai jopa rinnakkaisia yritysostoja, ... -
Yritysten asiakkuudenhallinta
(2007)