Selaus laitoksen mukaan kokoelmassa 1. Kirjat ja opinnäytteetTurun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Aineistot 1-20 / 458
-
Aikaperusteisen toimintolaskennan rakentaminen pk-yritykselle
(28.06.2021)Aikaperusteinen toimintolaskenta eli TDABC (Time-Driven Activity-Based Costing) on Kaplanin ja Andersonin vuonna 2003 esittämä kustannuslaskentajärjestelmä, jonka tarkoituksena on luoda tarkempi ja helppokäyttöisempi ...suljettu -
Aineettoman palkitsemisen vaikutukset henkilöstön toimintaan : Työn sisällön ja palkkatason merkitys aineettomassa palkitsemisessa
(27.05.2020)Palkitseminen on ennen nähty vain pakollisena pahana, jolla saadaan houkuteltua ja säilytettyä pätevät työntekijät. Organisaatioissa on kuitenkin huomattu palkitsemisella olevan suuri vaikutus liiketoimintatavoitteiden ...suljettu -
Aineettoman pääoman riskienhallinta osana yrityksen strategista ohjausta
(10.01.2014)Aineetonta pääomaa pidetään yhtenä keskeisistä talouskasvun lähteistä, mutta koska siihen kohdistuvien investointien onnistumista on vaikea mitata, on sen huomio jäänyt toistaiseksi melko vähäiseksi niin laskentatoimen ... -
Aloittelevan pienyrityksen brändirakentaminen
(Turun yliopisto, 04.07.2018)Yritysbrändin rakentamisen tiedetään olevan merkittävässä roolissa yrityksen menestymiselle heti alkuhetkistä lähtien. Tässä tutkielmassa tarkastellaan kuluttajamarkkinoille suuntautuvan, aloittelevan pienyrityksen ... -
AML system’s affect on the effectiveness and efficiency of AML controls : A case study of Bank X in the Nordic countries
(15.03.2021)During the past few decades, the European Union has continuously reinforced its anti-money laundering (AML) regulations. The increasing regulatory pressure has driven financial institutions to reform their AML controls and ...suljettu -
Ammattijärjestön jäsenten kokema brändipääoma
(Turun yliopisto, 13.09.2018)Ammattijärjestöt ovat voittoa tavoittelemattomia organisaatioita, joiden tarkoitus on toteuttaa missiotaan. Tehy on esimerkki voittoa tavoittelemattomasta ammattijärjestöstä, joka Suomen suurimpana sosiaali- ja terveysalan ... -
Ammattikorkeakoulun työelämäpalveluja käyttävän organisaation kokema arvo
(20.11.2019)Asiakas valitsee kilpailevista palveluista yleensä sen, josta hän kokee saavansa itselleen eni-ten arvoa. Tästä syystä palveluntuottajan on tärkeä tietää, mitä arvoa asiakkaat sen palveluista kokevat sekä mistä tekijöistä ...avoin -
Analyytikoiden suositusten vaikutus pienyhtiöistä rakennettujen portfolioiden tuottoihin: Portfoliotutkimus Inderes Oy:n osakesuosituksista
(04.03.2021)Analyytikot toimivat markkinainformaation välittäjinä osakemarkkinoilla. He tekevät syvällisiä analyysejä yhtiöistä, antavat tulosennusteita ja jakavat osakesuosituksia. Osakesuositusten yhteyttä osakkeiden tuottoihin on ...avoin -
APA-menettely suomalaisessa toimintaympäristössä, verokonsulttiyritysten ja verohallinnon näkökulma
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 13.09.2018)OECD:n arvion mukaan noin 60 prosenttia kansainvälisestä kaupasta käydään konsernien sisäisesti. Monikansallisten liiketoimien määrän räjähdysmäinen kasvu on väistämättä johtanut myös kiistoihin kansallisten veroviranomaisten ... -
Arviointimenetelmät osana organisaation rekrytointiprosessia
(01.10.2012)Organisaatioiden rekrytointiprosessien tärkeys on kasvamassa asiantuntijatehtävien ja kansainvälistymisen myötä. Tämä asettaa haasteita rekrytoinnille. Yksi keino rekrytoin-tiprosessin kehittämiselle on henkilöarvioinnin ...avoin -
Arvojen merkitys KTM-opiskelijoiden työpaikan valinnassa
(02.06.2013)Vielä muutamia vuosikymmeniä aiemmin työtä tehtiin Suomessa pääasiallisesti toimeentulon takia. Nykyään kuitenkin työelämässä yhä useampi yksilö toivoo tekevänsä toimeentulon ohella itselleen merkityksellistä työtä ja ... -
Arvonluominen asiantuntijaorganisaation ja mikroyrityksen asiakassuhteessa
(Turun yliopisto, 15.01.2018)Mikroyritykset kattavat yli 90% koko Suomen yrityskannasta. Ne työllistävät 25% Suomen työllisyyskannasta, ja ovat merkittäviä veronmaksajia. Mikroyritysten hyvinvointi ja kehitys on Suomen kokonaistaloudelle tärkeää. ...avoin -
Arvonluominen asiantuntijaorganisaation ja mikroyrityksen asiakassuhteessa
(Turun yliopisto, 15.01.2018)Mikroyritykset kattavat yli 90% koko Suomen yrityskannasta. Ne työllistävät 25% Suomen työllisyyskannasta, ja ovat merkittäviä veronmaksajia. Mikroyritysten hyvinvointi ja kehitys on Suomen kokonaistaloudelle tärkeää. ... -
Arvoperusteisen johtamisen käyttö suomalaisissa First North-yrityksissä
(29.05.2020)Yritysten yhteiskunnallinen tehtävä on aiheuttanut keskustelua aina ja tämä keskustelu vuorostaan heijastuu yritysmaailmaan ja sen toimintaan. Erityisesti 1980-luvulta lähtien asiakas- ja omistajakeskeinen ajattelumalli ...suljettu -
Arvostrategiat Suomen osakemarkkinoilla : Riskikorjatun kokonaistuoton huomioiminen osana Magic Formula ja EBITDA/EV -arvostrategioiden testaamista
(Turun yliopisto, 21.05.2018)Arvosijoittaminen perustuu kykyyn löytää osakkeita, jotka ovat aliarvostettuja. Havaintoja markkinoiden tehokkuuden vastaisista osakkeiden aliarvostuksista on tehty CAPM-mallin julkaisusta 60-luvulta lähtien. Tutkimuksissa ... -
Asenteet ja arvot hyönteisruokainnovaation omaksumisessa
(20.05.2019)Hyönteisruoka on Suomessa uusi ruokalaji, jota voidaan tarkastella innovaationa. Sen omaksuminen on vielä alussa, ja suurimpia esteitä hyönteisruoan omaksumiselle länsimaissa on kuluttajien hyväksyntä. Aiemmin on tutkittu ...avoin -
Asiakaskeskeisen hoitoprosessin kehittäminen prosessi- ja verkostojohtamisen näkökulmasta : Case: yksityinen terveysalan organisaatio
(Turun yliopisto, 10.01.2018)Suomalaisessa yhteiskunnassa meneillään oleva ikääntyneiden palvelurakenteen uudistus korostaa ikäihmisten hoidon muokkaamista laitoshoitopainotteisuudesta kohti avopainotteista hoitoa. Uudistuspaineet kohdistuvat sekä ... -
Asiakaskeskeisen hoitoprosessin kehittäminen prosessi- ja verkostojohtamisen näkökulmasta : Case: yksityinen terveysalan organisaatio
(Turun yliopisto, 10.01.2018)Suomalaisessa yhteiskunnassa meneillään oleva ikääntyneiden palvelurakenteen uudistus korostaa ikäihmisten hoidon muokkaamista laitoshoitopainotteisuudesta kohti avopainotteista hoitoa. Uudistuspaineet kohdistuvat sekä ...avoin -
Asiakaskokemuksen muodostuminen B2B ohjelmistopalvelualalla
(Turun yliopisto, 03.07.2018)Markkinointi on kehittynyt vuosikymmenten saatossa tuotteiden ja palveluiden tarjoamisesta kokoanaisvaltaisten kokemusten tarjoamiseen erityisesti kuluttajapuolella. Myös B2B-puolella on enenevässä määrin alettu kiinnittää ... -
Asiakaskokemuksen reaaliaikainen mittaaminen luontomatkailupalvelun kontekstissa
(04.06.2019)Asiakaskokemusta on määritelty monin eri tavoin ja eri ulottuvuuksien summana. Näistä monet tutkijat ovat toistuvasti kiinnittäneet huomiota asiakaskokemuksen tunneperäisyyteen. Asiakaskokemus on luonteeltaan subjektiivista ...suljettu