Hae
Aineistot 1-10 / 483
Lasten kokemuksia kouluvaareista . Alakoululaisten piirustuksia ja tekstejä kouluvaareista
(Turun yliopisto, 2016-08-04)
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, minkälaisia kokemuksia lapsilla on kouluvaareista. Lisäksi tutkitaan, eroavatko maahanmuuttotaustaisten oppilaiden kuvaukset muiden oppilaiden kuvauksista. Kyseisestä aiheesta ...
Kuvasta englanninkieliseksi tekstiksi. Kuudesluokkalaisten kirjoitustaidon tason määrittelyä
(Turun yliopisto, 2016-10-20)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli määritellä, millä tasolla kuudesluokkalaisten
oppilaiden englannin kielen kirjoitustaidot ovat ja vastaako taso Perusopetuksen
opetussuunnitelman perusteissa (2014) määriteltyä hyvän ...
Millaisia taitoja tulevaisuudessa tarvitaan ja miten niitä tulisi perusopetuksessa opettaa?
(Turun yliopisto, 2016-10-18)
Tulevaisuutta on mahdotonta ennustaa, mutta perusopetuksen tehtävä on tästä huolimatta valmistaa oppilaita tulevaan. Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa esimerkiksi digitalisaatio ja muutokset työelämässä asettavat koulutukselle ...
Preparing for Classroom Activating Teaching Methods during Teacher Education in Finland
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Many researchers have asserted that all learning is inherently active, and national reports have clearly demonstrated the need for active learning in the classroom. Therefore, it is important for teachers to learn and use ...
Ohjaava opetustyyli – opetushenkilöstön käsityksiä ja kokemuksia
(Turun yliopisto, 2016-05-24)
Tutkielman aiheena oli selvittää, millaisia käsityksiä opetushenkilöstöllä on ohjaavasta opetustyylistä: Mitä ohjaavalla opetuksella tavoitellaan, millaisia toimintatapoja opetus sisältää ja millaisia haasteita opetushenkilöstö ...
TOTEUTUUKO KOLMIPORTAINEN TUKI? ” niin hyvin kuin näillä resursseilla voi toteutua” - luokanopettajien kokemana
(Turun yliopisto, 2016-05-24)
Tutkimuksessa halusin selvittää luokanopettajien näkemyksiä ja kokemuksia kolmiportaisen tuen toteutumisesta yleisopetuksen luokissa sekä, sitä miten perusopetuslain muutos vaikutti luokanopettajan työhön. Tarkoitukseni ...
Matematiikkapeli Fingu ja sen oppisisältöjen toiminnallinen harjoitteleminen 5-6 –vuotiaiden lasten päivähoidon arjessa
(Turun yliopisto, 2017-09-18)
Tutkimuksen tarkoituksena oli luoda neljän viikon interventio: oppimiskokonaisuus, jossa korostuu uuden vuonna 2016 voimaan astuvan esiopetussuunnitelman mukaisesti eheyttävä opetus. Interventiossa yhdistyvät matematiikkapeli ...
Sadun ymmärtämisen taitojen tukeminen, Seitsemän minuuttia sadulle -toimintamalli
(Turun yliopisto, 2016-06-10)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää missä määrin varhaiskasvattajien saturyhmien ohjaamistyyli muuttuu lukuvuoden kestäneen satuprojektin aikana. Ohjaamistyylillä tarkoitettiin, lisääntyykö keskusteleva lukemistyyli ...
Kuudesluokkalaisten kokemuksia arvioinnista ja arvosanoista
(Turun yliopisto, 2016-06-16)
Arviointiin liittyvää kritiikkiä esitettäessä unohdetaan helposti joukko, johon arviointi kohdistuu. Lasten mielipiteiden huomioiminen kasvatustyössä on tärkeää mutta haasteellista. Arviointi on pohjimmiltaan ihmissuhdetoimintaa, ...
PALLOKENTÄLTÄ PLEIKKARIN ÄÄREEN – kuudesluokkalaisten omakohtaisen liikunnan, penkkiurheilun ja videopelaamisen yhteydet
(Turun yliopisto, 2016-08-08)
Suomalaisten lasten ja nuorten liikkumisaktiivisuus on kasvanut viimeisten vuosien aikana, mutta siitä huolimatta yhä useampi nuori liikkuu vapaa-ajallaan riittämättömästi. Vapaa-ajan viettäminen on siirtynyt kentiltä ja ...