Hae
Aineistot 1-10 / 43
Consolidation of the common good and a personal quest for virtue? Sketching out the Finnish ethical consumer
(Turun yliopisto, 2017-03-14)
Ethical consumption is a topic increasingly discussed by academics, marketers, the media, producers and consumers alike. This paper develops an understanding of contemporary ethical consumption in Finland. This involves ...
Kultivoiva sosiaalisuus. Tutkimus yhdessäolon vaikutuksista suomalaisten kulttuurin kuluttamisen muotoihin.
(Turun yliopisto, 2016-11-30)
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan henkilön sosiaalisuuden vaikutusta eri kulttuuritapahtumissa käymisen laajuuteen ja aktiivisuuteen Suomessa. Tunnetuimmissa kulttuurinsosiologisissa tutkimuksissa on tarkasteltu ...
TERVEELLISEN RUOAN MONET KASVOT Terveellisen ruoan ja maitotuotteiden kulutus Turussa
(Turun yliopisto, 2016-09-07)
Tämän pro gradu -tutkielman mielenkiinnon kohteena on terveellinen ruoka: mitä on terveellinen ruoka, ketkä syövät terveellisesti ja mitä motiiveja erilaisten ruokavalioiden noudattamiselle on. Viime aikoina mediassa on ...
Suomalaisten ja virolaisten kuluttajien tietoisuus jakamistalouden palveluista
(Turun yliopisto, 2017-08-08)
Tutkielmassa tarkastellaan jakamistalouden yhteistyöalustojen diffuusiota Suomessa ja Virossa. Kvantitatiivisten menetelmien avulla selvitetään mitkä sosiodemografiset taustatekijät vaikuttavat siihen, kuinka kuluttajat ...
Joustavien työaikajärjestelyjen jakaantuminen Suomessa
(Turun yliopisto, 2017-11-22)
Kirjallisuuden perusteella joustavia työjärjestelyitä kehitetään markkinasuhdanteiden, teknologian ja palkansaajien tarpeiden vuoksi. Organisaatioiden erilaiset tarpeet vaikuttavat myös palkansaajille tarjottaviin ...
Verkkokulutuksen digitaaliset kuilut Suomessa ja Iso- Britanniassa : Internetin käyttötapojen ja palveluntarjoajaan kohdistuvan epäluottamuksen vaikutukset verkkokulutusaktiivisuuteen
(Turun yliopisto, 2017-11-22)
Tutkielmassa tarkastellaan sitä, miten erilaiset internetin käyttötavat, käytön aktiivisuus sekä palveluntarjoajaan kohdistuva luottamus vaikuttavat alttiuteen kuluttaa sosiaalisessa internetissä. Tarkastelen myös, miten ...
Kuka ostaa ruokaa Rekosta? : Vaihtoehtoisten ruokaverkostojen kuluttajat
(Turun yliopisto, 2017-10-18)
Suomalaisten ruokatottumukset ovat muuttuneet merkittävästi vuosien saatossa. Elintason nousu ja valinnan mahdollisuuksien lisääntyminen ovat mahdollistaneet ruoankulutuksen erilaistumisen, mikä taas on monimutkaistanut ...
The choice is yours but it is politically tinged. The social correlates of political party preferences in Finland
(Turun yliopisto, 2019-04-18)
The present study investigates the significance of political party preferences in Finland by drawing upon two perspectives. Firstly, the research engages in the tradition of economic sociology, as one of its critical ...
The EU’s differentiated development cooperation and the new global challenges
(Turun yliopisto, 2019-04-01)
This dissertation focuses on the European Union’s development partnerships, and particularly on the differentiated approach to development which was introduced as an operational principle in the Multiannual Financial ...
Työ arjessa : Työn kokemus suomalaisten arkielämässä 2000-luvulla
(Annales Universitatis Turkuensis C 427Turun yliopisto, 2016-12-02)
Työelämän muutos on ollut näkyvästi esillä julkisessa ja tieteellisessä keskustelussa viimeiset kaksi–kolme vuosikymmentä. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan 2000-luvun työelämää suomalaisten omien arkielämäkuvausten kautta. ...