Hae
Aineistot 1-10 / 2017
Luokanopettajien käsityksiä alkuopetusikäisen lapsen yksinäisyydestä ja keinoista tukea yksinäistä lasta
(Turun yliopisto, 2017-01-03)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä luokanopettajilla on alkuopetusikäisen lapsen yksinäisyydestä ja keinoista tukea tämän ikäistä lasta. Lisäksi tutkimuksessa tarkasteltiin, millaiseksi luokanopettajat ...
Opettajien kokemuksia sijoitettujen lasten koulunkäynnistä
(Turun yliopisto, 2017-01-03)
Vuonna 2014 Suomessa oli kodin ulkopuolelle sijoitettuna 17 958 lasta ja nuorta (Lastensuojeluraportti 2014). Sijoitus kodin ulkopuolelle mullistaa lapsen elämän, jolloin myös koulunkäynti vaikeutuu (Nurminen 2011). ...
Sosiaalisen taideoppimisen mahdollisuuksia 2. luokan ympäristöopin opetuksessa
(Turun yliopisto, 2017-01-03)
Tässä tutkimuksessa esiteltiin yksi tapa sosiaalisen taideoppimiseen 2. luokan ympäristöopin opetuksessa. Koska työskentely rakentui vahvasti oppilaiden vuorovaikutukselle, oppimisteoriaksi valittiin sosiokonstruktivismi. ...
Varhaislapsuuden tuen tarpeen yhteys esiopetusikäisen tuen portaan valikoitumiseen
(Turun yliopisto, 2017-01-04)
Pro graduni on osa Hyvän kasvun avaimet -seurantatutkimusta ja sen näkökulmana on tuen tarpeet neljävuotiaana ja niiden yhteys esiopetuksen tuen portaan valikoitumiseen. Kolmiportainen tuki on tuonut koulumaailmaan yleisen ...
Työterveyshuollon opintojen hyödyntäminen työterveyshoitajan työssä
(Turun yliopisto, 2017-11-13)
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata ja selvittää työterveyshoitajien näkökulmasta, minkälaisia työterveyshuollon opinnoissa saavutettuja taitoja hyödynnetään työterveyshoitajan työssä ja, miten työterveyshoitajan työssä ...
iPad opetuksessa – Uhka vai mahdollisuus? Noviisi- ja eksperttiopettajien kokemuksia iPad-opetuksesta
(Turun yliopisto, 2015-10-30)
Tässä tutkimuksessa tutkittiin opettajien kokemuksia iPad-opetuksesta. Aineisto kerättiin Facebookin iPad opetuksessa -ryhmässä jaetulla Webropol-kyselylomakkella (N=62) ja tapaustutkimuskoulun yksilöhaastatteluilla (N=6). ...
Kodin ja koulun yhteistyön toimivuus, haasteet sekä kehitystoiveet huoltajien ja opettajien näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2017-08-02)
Jo pitkään on oltu tietoisia kodin ja koulu yhteistyön sujuvuuden vaikutuksista lapsen kasvuun ja kehitykseen. Perusopetusta säätelevät lait ja asiakirjat toteavat, että opetuksessa tulee olla yhteistyössä kotien kanssa. ...
Valmennat korista – kasvatatko isoksi? Poikien koripallovalmentajien kokemuksia kasvattamisesta valmennustyössä.
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Tässä tutkimuksessa selvitin, minkä koripallovalmentajat kokevat kasvattamiseksi poikia valmentaessaan. Samoin selvitin, miten valmentajat toteuttavat kasvattamisen käytännön valmennustyössään ja mitkä seikat valmentajien ...
Miltä MOVE tuntuu? 8.-luokkalaisten kokemuksia MOVE-mittauksesta
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Nuorten fyysisen aktiivisuuden vähentyminen ja inaktiivisuuden lisääntyminen ovat herättäneet huolen nuorten fyysisen toimintakyvyn heikkenemisestä. Tämän vuoksi Opetushallitus on yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön ...
Relationship between socio-economic backgrounds and secondary school students’ achievements and self-beliefs: A comparative study of Finland and Singapore
(Turun yliopisto, 2017-08-14)
This thesis explores whether the achievement and self-beliefs of secondary school students are related to their socio-economic background in two different national contexts, Finland and Singapore. Both countries have a ...