Hae
Aineistot 1-10 / 1163
Tapaustutkimus erityisoppilaan sosiaalisesta integraatiosta yleisopetuksen luokkaan : Oppilaan ja opettajan näkökulma
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
Tutkimukseni käsittelee erityisoppilaiden sosiaalista osallistumista yleisopetuksen luokassa fenomenografisen tapaustutkimuksen keinoin. Tutkimuksessani haastateltiin neljää erityisoppilasta kahdesta eri koulusta sekä ...
Lasten kokemuksia kouluvaareista . Alakoululaisten piirustuksia ja tekstejä kouluvaareista
(Turun yliopisto, 2016-08-04)
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, minkälaisia kokemuksia lapsilla on kouluvaareista. Lisäksi tutkitaan, eroavatko maahanmuuttotaustaisten oppilaiden kuvaukset muiden oppilaiden kuvauksista. Kyseisestä aiheesta ...
Kuvasta englanninkieliseksi tekstiksi. Kuudesluokkalaisten kirjoitustaidon tason määrittelyä
(Turun yliopisto, 2016-10-20)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli määritellä, millä tasolla kuudesluokkalaisten
oppilaiden englannin kielen kirjoitustaidot ovat ja vastaako taso Perusopetuksen
opetussuunnitelman perusteissa (2014) määriteltyä hyvän ...
Minä ja liikuntaryhmäni. Alakoulun oppilaiden käsityksiä itsestään ja vertaisistaan koulun liikuntatunneilla vuosina 2009 ja 2011
(Turun yliopisto, 2016-02-04)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten erään uusimaalaisen alakoulun oppilaat kokevat itsensä sekä vertaisensa koulun liikuntatunneilla, sekä muuttuivatko oppilaiden käsitykset kahden lukuvuoden aikana. Tutkimus ...
Luokanopettajan valmiudet oppilaan sosioemotionaalisten taitojen ja minäpystyvyyden tukemiseen
(Turun yliopisto, 2017-01-17)
Suomalaisten lasten kouluviihtyvyys on heikkoa kansainvälisten tutkimusten mukaan. Vuonna 2011 YK:n lapsen oikeuksien komitea suositteli Suomelle, että se kiinnittäisi enemmän huomioita lasten hyvinvointiin kouluissa. ...
Millaisia taitoja tulevaisuudessa tarvitaan ja miten niitä tulisi perusopetuksessa opettaa?
(Turun yliopisto, 2016-10-18)
Tulevaisuutta on mahdotonta ennustaa, mutta perusopetuksen tehtävä on tästä huolimatta valmistaa oppilaita tulevaan. Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa esimerkiksi digitalisaatio ja muutokset työelämässä asettavat koulutukselle ...
Kuin Da Vinci -koodin ratkaisemista – kuudesluokkalaisten ruotsin kielen kielioppi- ja kirjoittamistaidot
(Turun yliopisto, 2015-09-16)
Tässä tutkimuksessa vertaillaan kuudesluokkalaisten A1- ja A2-ruotsin lukijoiden ja kielikylpyoppilaiden ruotsin kielen kielioppi- ja kirjoittamistaitoja. Lisäksi tutkitaan, onko poikien ja tyttöjen välillä eroja. Aiempien ...
Vihastuttaako Wilma? Kielteisesti Wilmaan suhtautuvien huoltajien kokemuksia ja kehitysehdotuksia Wilma-järjestelmästä
(Turun yliopisto, 2017-03-21)
Suomessa yhtenä kodin ja koulun yhteydenpitojärjestelmänä toimii paljon keskustelua herättänyt Wilma-järjestelmä, jota käyttävät esimerkiksi opettajat ja huoltajat. Vaikka aikaisempien tutkimusten mukaan Wilmaa pidetään ...
Preparing for Classroom Activating Teaching Methods during Teacher Education in Finland
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Many researchers have asserted that all learning is inherently active, and national reports have clearly demonstrated the need for active learning in the classroom. Therefore, it is important for teachers to learn and use ...
Ohjaava opetustyyli – opetushenkilöstön käsityksiä ja kokemuksia
(Turun yliopisto, 2016-05-24)
Tutkielman aiheena oli selvittää, millaisia käsityksiä opetushenkilöstöllä on ohjaavasta opetustyylistä: Mitä ohjaavalla opetuksella tavoitellaan, millaisia toimintatapoja opetus sisältää ja millaisia haasteita opetushenkilöstö ...