Hae
Aineistot 1-10 / 85
Koulukotiin sijoitettujen nuorten näkemykset hyvästä opettajuudesta
(Turun yliopisto, 2015-03-26)
Opettaja on yksi merkittävimmistä henkilöistä kouluikäisen lapsen ja nuoren elämässä (Gordon 2006, 387) ja koulukokemukset säilyvät muistoissamme hyvin vahvoina läpi elämän (Jantunen & Ojanen 2010, 5). Opettaja toimii ...
Parental involvement in early childhood education: Turkish and Finnish context
(Turun yliopisto, 2019-08-30)
Research conducted in recent decades has highlighted the significant role of
parental involvement in pupils’ well-being, learning, and future academic success
as well as their cognitive, social, and emotional development. ...
Jaettu pedagoginen johtajuus ammatillisessa oppilaitosorganisaatiossa
(Turun yliopisto, 2017-07-21)
Pedagogista johtamista pidetään suomalaisen koulujohtamisen kulmakivenä. Sen tarve korostuu tulevaisuudessa, koska oppimisen ja opettamisen haasteet lisääntyvät. Oppilaitosorganisaatioissa korostuu tulevaisuudessa ...
Opettajan ja koulunkäynninohjaajan välinen yhteistyö ja vuorovaikutus― ”Jokaista arvostetaan sellasena, ku se on ja niitä vahvuuksia mitä sillä on ja sen tapaa tehdä sitä työtä”.
(Turun yliopisto, 2017-01-20)
Koulunkäynninohjaajien ammattikunta on vakiintunut osaksi peruskoulujen henkilökuntaa jo 1990- luvulla. Heitä työskentelee Suomen kouluissa noin 9000. Taustalla on peruskoulun voimakas muuttuminen viime vuosina. Oppilaan ...
RÖLLI – ”turhaan ei saisi murehtia mutta ystävistään pitäisi huolehtia” : Rölli – elokuvien ystävyyskuvan tarkastelua kriittisen pedagogiikan näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2018-01-29)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on herättää keskustelua lasten ja perhe-elokuvien sisällöstä. Lasten ja perhe-elokuvat ovat mediakulttuurin tuotteita, joilla on mahdollisuus vaikuttaa olemassa olevaan hyvään ja pahaan sekä ...
Kehitysvuoropuhelu-menetelmän toteutuksen prosessiarviointi. Tapaustutkimus: KVP Matinkylän Omenatarhassa esimiehen ja HR-asiantuntijan näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Tutkimuksessa seurattiin työntekijälähtöisen Kehitysvuoropuhelu-menetelmän käytännön toteutusprosessia esimiehen ja HR-asiantuntijan muodostaman työparin näkökulmasta. Tutkimuksessa etsittiin prosessin onnistumisen kannalta ...
Pedagogisen hyvinvoinnin merkitykset koulutuksen läpäisyssä. Nuorten kokemuksia matkastaan peruskoulusta Nuorten aikuisten osaamisohjelmaan
(Turun yliopisto, 2016-01-29)
Tämän tutkimuksen tarkoitus oli ymmärtää nuorten aikuisten omia kertomuksia peruskoulusuhteestaan ja yhteisvalinnanperusteista, peruskoulun jälkeisitä vuosista sekä koulutuksiin kiinnittymisistä. Tutkimus kohdistui kuuden ...
”Moniottelijana varhaiskasvatuksen kentällä”. Varhaiskasvatuksen erityisopettajan työhyvinvointi
(Turun yliopisto, 2014-11-07)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaiskasvatuksen erityisopettajien kokemuksia koskien työhyvinvointia. Tavoitteena on tarkastella varhaiskasvatuksen erityisopettajien suurimpia varhaiserityiskasvatusta ja ...
Sulautuva oppiminen : kirjallisuuskatsaus opettajan ja opiskelijan uusista rooleista
(Turun yliopisto, 2017-10-23)
Tutkielman aiheena on sulautuva oppiminen, jossa sulautetaan eri oppimisympäristöjä yhteen. Se ei ota kantaa mihinkään erityiseen pedagogiseen lähestymistapaan, vaan siihen, miten oppimista lähestytään luomalla ...
Thesis supervision in international master's degree programmes in Finnish universities
(Turun yliopisto, 2019-11-01)
This doctoral thesis focuses on thesis supervision in English-medium international master’s degree programmes (IMDPs) in Finnish universities. The purpose of this project is to explore the master’s thesis supervision process ...