Erilaiset tekoälypohjaiset sovellukset asiakaspalvelun tukena
Lehtinen, Jesper (2024-01-03)
Erilaiset tekoälypohjaiset sovellukset asiakaspalvelun tukena
Lehtinen, Jesper
(03.01.2024)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202401081864
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202401081864
Tiivistelmä
Tekoälysovellukset ovat tärkeä osa nykyaikaista digitaalista ekosysteemiä. Nämä sovellukset tarjoavat monipuolisia ratkaisua erilaisiin haasteisiin. Tekoälysovellusten käyttö lisää tehokkuutta, tarkkuuttaa ja monipuolisuutta tuoden myös haasteita ja riskejä asiakaspalveluun.
Chatbot-palvelut tarjoavat asiakkaille nopeaa ja joustavaa tukea, joiden johdosta ne ovat nousseet keskeiseen rooliin asiakaspalvelussa. Kyseessä olevien sovellusten vahvuuksia ovat niiden käyttömukavuus ja helppokäyttöisyys, mutta toisaalta niiden käytettävyys voidaan kokea arveluttavana mikä heikentää niiden hyödyntämistä.
Puhe- ja kielentunnistamissovellukset ovat lisänneet uudenlaisia teknologisia innovaatioita. Sovellusten ansiosta asiakkaiden kommunikaatio on parantunut ja vuorovaikutuksesta on saatu poistettua ylimääräisiä teknisiä esteitä. Tämä teknologia on mahdollistanut ääniavusteisten palveluiden laajenemisen tarjonnassa.
Robotiikka on tarjonnut ratkaisuja tuottavuuden ja kustannustehokkuuden parantamiseen. Teknologinen kehitys on edesauttanut robotiikan kehitystä, josta on seurannut entistä moninaisempien ja kehittyneempien robotien valmistus sekä käyttö palvelutehtävissä. Kehittyneet tekoälypohjaiset robotit ovat yleistyneet ja tuoneet uusia ulottuvuuksia asiakaspalvelukentälle.
Tekoälysovellukset tarjoavat lukuisia etuja asiakaspalvelun tueksi. Ne mahdollistavat suurten tietomäärien analysoinnin nopeasti, tarkasti ja tehokkaasti. Monesti nykypäivänä asiakaspalvelutehtävissä esiintyy tekoälypohjainen sovellus, jonka kanssa asiointi onnistuu ihmisen kaltaisella tavalla. Kuitenkin haasteina tekoälypohjaisille sovelluksille on niiden käyttöön liittyvät ennakkoluulot, ylläpidon ja päivitysten tarve, tietoturva ja yksityisyyden puute sekä eettiset kysymykset.
Chatbot-palvelut tarjoavat asiakkaille nopeaa ja joustavaa tukea, joiden johdosta ne ovat nousseet keskeiseen rooliin asiakaspalvelussa. Kyseessä olevien sovellusten vahvuuksia ovat niiden käyttömukavuus ja helppokäyttöisyys, mutta toisaalta niiden käytettävyys voidaan kokea arveluttavana mikä heikentää niiden hyödyntämistä.
Puhe- ja kielentunnistamissovellukset ovat lisänneet uudenlaisia teknologisia innovaatioita. Sovellusten ansiosta asiakkaiden kommunikaatio on parantunut ja vuorovaikutuksesta on saatu poistettua ylimääräisiä teknisiä esteitä. Tämä teknologia on mahdollistanut ääniavusteisten palveluiden laajenemisen tarjonnassa.
Robotiikka on tarjonnut ratkaisuja tuottavuuden ja kustannustehokkuuden parantamiseen. Teknologinen kehitys on edesauttanut robotiikan kehitystä, josta on seurannut entistä moninaisempien ja kehittyneempien robotien valmistus sekä käyttö palvelutehtävissä. Kehittyneet tekoälypohjaiset robotit ovat yleistyneet ja tuoneet uusia ulottuvuuksia asiakaspalvelukentälle.
Tekoälysovellukset tarjoavat lukuisia etuja asiakaspalvelun tueksi. Ne mahdollistavat suurten tietomäärien analysoinnin nopeasti, tarkasti ja tehokkaasti. Monesti nykypäivänä asiakaspalvelutehtävissä esiintyy tekoälypohjainen sovellus, jonka kanssa asiointi onnistuu ihmisen kaltaisella tavalla. Kuitenkin haasteina tekoälypohjaisille sovelluksille on niiden käyttöön liittyvät ennakkoluulot, ylläpidon ja päivitysten tarve, tietoturva ja yksityisyyden puute sekä eettiset kysymykset.