Hae
Aineistot 1-10 / 423
In search of the interrelatedness of innovation and internationalisation processes in entrepreneurial life science companies
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 2016-04-29)
This study is motivated by the question how resource scarce innovative entrepreneurial companies seek and leverage global resources. This study takes a resource-seeking perspective a step ...
Pelillistäminen keinona motivoida käyttäjää jatkamaan palvelun käyttöä : Case: YogaMe-työhyvinvointipalvelu
(2014-05-26)
Vuodesta 2010 alkaen pelillistäminen on saanut suuren määrän huomiota osakseen ja ilmiöstä on kiinnostunut sekä akateeminen että liiketaloudellinen väki. Ilmiöstä ei ole vielä tuotettu paljon tieteellistä tutkimusta ja sen ...
Guanxi and international joint venture formation in China : A small and medium-sized enterprise perspective
(Turun yliopisto, 2017-10-02)
This thesis examines Guanxi and international joint venture formation in China from an SME perspective. This study is a single-case study that focuses on Finetex EnE’s joint venture formation process into the Chinese ...
Internal Integration during Organizational Transition – A Supply Chain Perspective
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 2016-10-28)
Tighter internal supply chain integration has been posited to lead to several operational and performance benefits. In addition, it has also been seen to aid the elicitation of external integration. However, despite the ...
Miten menee, markkinointitiede? : professori Rami Olkkosen juhlakirja
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 2018-11-01)
KTT Rami Olkkonen (s. 1968) on toiminut markkinoinnin professorina Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa vuodesta 2008. Hän valmistui Turun kauppakorkeakoulusta kauppatieteiden maisteriksi vuonna 1993, lisensiaatiksi 1998 ...
Suomalaiset kulutustuotteet venäläisten silmin: alkuperämaan merkitys
(2014-09-19)
Tämä tutkielma käsittelee alkuperämaan merkitystä kulutustuotteiden ostamisessa. Kyse on ”made in Finland” -lapun vaikutuksesta suomalaisten kulutustuotteiden ostamiseen. Ensiksi tutkielmassa esitetään alkuperämaan määritelmä: ...
Understanding collective international opportunity recognition : Studies on Finnish SMEs exploring maritime and offshore industry markets in Norway and Russia
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 2020-04-03)
This doctoral research was triggered by my interest in understanding why some Finnish maritime and offshore sector SMEs engage in a joint entry to new, challenging foreign markets, such as neighbouring Norway and Russia, ...
Sisäisesti vahva. Sisäisten suhteiden dynamiikka markkinaorientoituvassa yrityksessä: markkinoinnin, myynnin ja viestinnän vuorovaikutus
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 2021-11-19)
Markkinaorientaation kehittäminen on yrityksen menestystekijä ja toimiva yhteistyö sen edellytys. Miksi siinä onnistutaan joskus paremmin, joskus huonommin? Tämä laadullinen tutkimus tuo lisäymmärrystä siitä, miten ...