Hae
Aineistot 1-7 / 7
Opettajaopiskelijoiden ammatillinen digitaalinen osaaminen
(2024-03-27)
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkittiin opettajaksi opiskelevien (n=63) näkemyksiä omasta ammatillisesta digitaalisesta osaamisesta opettajakoulutuksen kontekstissa. Digitaalinen osaaminen katsotaan tutkimuskirjallisuudessa ...
Sosioemotionaalisten taitojen ilmeneminen käsityön oppitunneilla : Käsityön aineenopettajien havaintoja 7.-9. luokkalaisten sosioemotionaalisista taidoista
(2024-04-05)
Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää käsityön aineenopettajien havaintoihin perustuen 7.–9. luokkalaisten oppilaiden sosioemotionaalisten taitojen ilmenemisestä käsityön oppitunneilla. Lisäksi tutkielmassa selvitettiin ...
”Ei ole niin tärkeää, mitä teet vaan tärkeintä on se, mitä se tekeminen tekee sinulle.” : Suomalaisten mieskäsityöharrastajien kokemuksia käsitöiden tekemisen yhteydestä hyvinvointiin
(2024-04-05)
Tämän tutkielman tavoitteena on kartoittaa suomalaisten mieskäsityöharrastajien kokemuksia käsitöiden tekemisen yhteydestä hyvinvointiin. Lisäksi selvitetään, kokevatko suomalaiset mieskäsityöharrastajat käsitöiden tekemisellä ...
Samanaikaisopetus tukemassa oppilaita ja opettajaa : Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä samanaikaisopetuksesta
(2024-02-29)
Samanaikaisopetus on työtapa, jossa opettajat tekevät yhteistyötä suunnittelussa ja arvioinnissa sekä toteuttavat opetuksen samassa tilassa. Suomalaisessa koulukulttuurissa opettajat tekevät keskenään yhteistyötä, mutta ...
Vahvuusperustainen opetus opettajaopiskelijoiden kuvaamana : Opettajaopiskelijoiden käsityksiä vahvuusperustaisesta opetuksesta ja opettajankoulutuksen tarjoamista valmiuksista sen toteuttamiseen
(2024-03-07)
Tämän tutkimuksen keskiössä on vahvuusperustainen opetus, mikä heijastaa nykyisen opetussuunnitelman vahvaa painotusta luonteenvahvuuksiin. Tutkimuskysymykset keskittyvät luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiin ...
Opettajaopiskelijoiden opetustyylit ja vuorovaikutus juniorivalmennuksessa
(2024-03-27)
Sosiaalisella vuorovaikutuksella on keskeinen rooli urheilussa valmentajien ja valmennettavien välillä. Valmentaminen lasten ja nuorten parissa on moniulotteista kasvattamista ja valmentajan rooli kasvattajana ulottuu myös ...
Opettajien kokemuksia omasta minäpystyvyydestään : tuentarpeinen oppilas käsityötunnilla
(2024-03-18)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin peruskoulun käsityötä opettavien opettajien kokemuksia siitä, millaiseksi opettajat kokevat oman minäpystyvyytensä käsityötunneilla tuentarpeisia oppilaita opettaessa. Lisäksi tutkimuksessa ...