Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Formation Of Internationalization Strategies Within The Construction Industry:Vision and Strategy

Niittylä, Anna (2016-03-03)

The Formation Of Internationalization Strategies Within The Construction Industry:Vision and Strategy

Niittylä, Anna
(03.03.2016)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

siirretty Doriasta
Tiivistelmä
Internationalization represents a complex topic that has been researched for quite some time. However, since it continues to be extremely current a topic, its significance has not diminished, but maybe even increased in importance. Companies today face extreme pressure to enter new markets in the hope of growing, becoming more profitable, increasing market share, attracting new customers and meeting the requirements of its share- and stakeholders. In the increasingly global business environment of today, companies are facing both challenges and possible advantages of internationalization. Few companies are not operating internationally and it is becoming the question of ‘Why not?’ rather than ‘Why?’ to internationalize business operations.

Internationalization and the importance of strategy are discussed in this research from the viewpoint of three case companies that were interviewed about internationalization strategies.

This research project is a qualitative study that answers the research question of How is a business
strategy constructed for entering a new market? The sub-questions are
• How are goals set and what indicators are used to monitor the achievement of these goals?
• What are the key characteristics of a strategy implementation process?

The research method chosen for this study is a multiple-case study. Three case companies were chosen for the interviews in order to gain in-depth data of internationalization strategies within the construction industry.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste