Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business modeling in turbulent environments

Belov, Mikhail (2016-05-25)

Business modeling in turbulent environments

Belov, Mikhail
(25.05.2016)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

siirretty Doriasta
Tiivistelmä
This study presents an agile tool set for the business modeling in companies, entering the turbulent environment. The study’s aim is to explore business modeling techniques and their tooling by utilizing a case study of a Finnish media monitoring company, expanding to the Russian market.

This work proposes a tailored “two-approach” of business modeling development that analyzes both the past and future conditions of two key factors of business modeling for companies – internal and external environments. The study explores a case company by investigating the benefits and disadvantages of firm’s present business modeling tools, developing a new tooling and applying it to the case company. Among primary data utilization, such as interviews with media monitoring industry analysts and representatives of the competing companies, and academic experts, study leans up on the comprehensive analysis of Russian media monitoring niche and its players.

This study benefits the business modeling research area and combines traditional analysis tools, such as market, PESTLE and competitor analyses, in a systemic manner, with the business modeling techniques. This transformation proceeds through applying of the integrated scenario, heat map and critical design issues’ analyses in the societal, industrial and competitive context of turbulent environments. The practical outcome of this approach is the development of agile business modeling tool set, customizable by company’s requirements.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste