Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Students’ Self-Report of Motivational Orientation and Teacher Evaluation on Coping and Motivational Orientation Related to Elementary Students’ Mathematical Problem Solving and Reading Comprehension

Kim, Hyojin (2016-08-09)

Students’ Self-Report of Motivational Orientation and Teacher Evaluation on Coping and Motivational Orientation Related to Elementary Students’ Mathematical Problem Solving and Reading Comprehension

Kim, Hyojin
(09.08.2016)
Katso/Avaa
gradu_Kasvat-Kim_2016.pdf (555.0Kb)
Lataukset: 

Turun yliopisto
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016080922667

Kuvaus

Siirretty Doriasta
Tiivistelmä
The present study examined the correlations between motivational orientation and students’ academic performance in mathematical problem solving and reading comprehension. The main purpose is to see if students’ intrinsic motivation is related to their actual performance in different subject areas, math and reading. In addition, two different informants, students and teachers, were adopted to check whether the correlation is different by different informants. Pearson’s correlational analysis was a major method, coupled with regression analysis. The result confirmed the significant positive correlation between students’ academic performance and students’ self-report and teacher evaluation on their motivational orientation respectively. Teacher evaluation turned out with more predictive value for the academic achievement in math and reading. Between the subjects, mathematical problem solving showed higher correlation with most of the motivational subscales than reading comprehension did. The highest correlation was found between teacher evaluation on task orientation and students’ mathematical problem solving. The positive relationship between intrinsic motivation and academic achievement was proved. The disparity between students ’ self-report and teacher evaluation on motivational orientation was also addressed with the need of further examination.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9162]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste