Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toimintatutkimus sisäisen markkinoinnin kehittäjänä keskisuuren ohjelmistoyrityksen sosiaalisessa verkkoyhteisössä

Wahlman, Jani (2017-01-31)

Toimintatutkimus sisäisen markkinoinnin kehittäjänä keskisuuren ohjelmistoyrityksen sosiaalisessa verkkoyhteisössä

Wahlman, Jani
(31.01.2017)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Siirretty Doriasta
Tiivistelmä
Tutkimuksen aiheena on toimintatutkimuksen käyttäminen keskisuuren yrityksen sisäisessä sosiaalisessa verkkoyhteisössä toteutetun sisäisen markkinoinnin kehittämiseksi. Toimintatutkimuksessa tarkoituksena on tehdä tutkimusta toimintana. Tarkemmin ottaen menetelmänä on kehittävä työtutkimus. Tutkija työskentelee markkinointitehtävissä yrityksessä ja tutkimuksen kohteena ovat yrityksen työntekijät sekä näiden muodostama yhteisö.

Tutkimuksen tarkoituksena on kehittää yrityksen sisäistä markkinointia sekä lisätä verkkoyhteisön käyttöä. Näkökulmana on yleinen työyhteisöviestintä eli tutkimuksen ulkopuolelle on rajattu projektikohtainen viestintä, jota yrityksessä tapahtuu paljon.

Verkkoyhteisöä ei juuri hyödynnetä sisäisessä markkinoinnissa tai viestinnässä. Tutkimuksen myötä yhteisössä julkaistiin blogikirjoituksia. Työntekijöille lähetettiin kyselyjä sisäisen markkinoinnin tilasta sekä ennen blogitekstien julkaisua että niiden jälkeen. Sisäisen tiedotuksen ja viestinnän koettiin parantuneen.

Kehittämistoimenpiteet sisälsivät myös kahden rinnakkaisen verkkoyhteisön integroimista. Aluksi tarkoituksena oli yhdistää nämä yhteisöt, mutta teknisten resurssien puutteen vuoksi päätettiin toteuttaa yksittäisiä toimenpiteitä, jotka ohjaisivat työntekijöitä käyttämään uudempaa yhteisöä.

Työntekijät kaipaavat erilaista tietoa yrityksen toiminnasta, muun muassa taloudellisesta tilanteesta, tulevaisuuden suunnista sekä rekrytointiin liittyvistä asioista. Tehdyt toimenpiteet paransivat yrityksen sisäistä viestintää ja jo ne itsessään toimivat sisäisenä markkinointina.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste