’’Sisällöntuotantoa, viestintää ja markkinointia.’’ Sosiaalisen median käyttötavat Suomen Punaisen Ristin Hämeen Piirin työntekijöiden toiminnassa.
Höyssä, Katariina (2017-08-08)
’’Sisällöntuotantoa, viestintää ja markkinointia.’’ Sosiaalisen median käyttötavat Suomen Punaisen Ristin Hämeen Piirin työntekijöiden toiminnassa.
Höyssä, Katariina
(08.08.2017)
Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.
Kuvaus
Siirretty Doriasta
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee Suomen Punaisen Ristin Hämeen Piirin sosiaalisen median käyttötapoja toiminnassaan. Tutkimuksessa tutkin, kuinka Hämeen Piiri hyödyntää sosiaalista mediaa markkinointiin ja viestintään ja kuinka sosiaalisen median käyttö vaihtelee työntekijöiden työnkuvan mukaan ja minkälaista sisältöä työntekijöiden Facebook-profiileissa ja Piirin omilla Facebook-sivuilla on. Tutkimuskysymykseni ovat: ’’Kuinka sosiaalisen median palveluiden käyttö vaihtelee työntekijöiden työnkuvan mukaan?’’, ”Kuinka työntekijät hyödyntävät sosiaalista mediaa viestintään ja markkinointiin?’’ ja ’’Minkälaisesta sisällöstä työntekijöiden profiilit ja Hämeen Piirin oma Facebook-sivu koostuvat?’’
Primääriaineistoina on kuusi Hämeen Piirin työntekijöiden haastattelua ja sekundaariaineisto koostuu työntekijöiden Facebook-profiilien ja Hämeen Piirin omien Facebook-sivujen havainnointimateriaalista.
Tutkimukseni on laadullinen tutkimus, jota lähestyn laadullisin menetelmin. Käyttämäni tutkimusmetodi on puolistrukturoidut haastattelut. Aineistoa olen havainnoinut ja luokitellut teemoittelun avulla.
Keskeinen tutkimustulos on, että sosiaalisen median käyttö ja käytettävät palvelut vaihtuvat aina työnkuvan mukaan ja että sosiaalista mediaa hyödynnetään viestinnässä ja markkinoinnissa esimerkiksi jakamalla erilaisia Facebook-linkkejä ja tuottamalla sisältöä tapahtumista sosiaalisen median palveluihin esimerkiksi kuvien avulla. Työntekijät seuraavat myös toisten työntekijöiden päivityksiä ja jakavat muiden työntekijöiden päivityksiä omilla Facebook-sivuillaan.
Primääriaineistoina on kuusi Hämeen Piirin työntekijöiden haastattelua ja sekundaariaineisto koostuu työntekijöiden Facebook-profiilien ja Hämeen Piirin omien Facebook-sivujen havainnointimateriaalista.
Tutkimukseni on laadullinen tutkimus, jota lähestyn laadullisin menetelmin. Käyttämäni tutkimusmetodi on puolistrukturoidut haastattelut. Aineistoa olen havainnoinut ja luokitellut teemoittelun avulla.
Keskeinen tutkimustulos on, että sosiaalisen median käyttö ja käytettävät palvelut vaihtuvat aina työnkuvan mukaan ja että sosiaalista mediaa hyödynnetään viestinnässä ja markkinoinnissa esimerkiksi jakamalla erilaisia Facebook-linkkejä ja tuottamalla sisältöä tapahtumista sosiaalisen median palveluihin esimerkiksi kuvien avulla. Työntekijät seuraavat myös toisten työntekijöiden päivityksiä ja jakavat muiden työntekijöiden päivityksiä omilla Facebook-sivuillaan.