Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formative Assessment in China and Finland : Teachers’ perception, attitude and implementation

Peng, Qian (2017-10-11)

Formative Assessment in China and Finland : Teachers’ perception, attitude and implementation

Peng, Qian
(11.10.2017)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Turun yliopisto
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Formative Assessment (FA) has been introduced to China for more than ten years. Both the educators and administrators realized the importance of it. However, the implementation of FA is not sufficient and effective in China. In 1970s, FA was brought in to Finland. And the assessment reform in Finland succeeded. In this paper, we try to find out how the teachers from these two countries conduct FA by comparing teachers’ perception, attitude and implementation in two different educational contexts, China and Finland. 59 teachers from Finland and China participated in this survey and answered the questionnaire. The results show that Finnish teachers stress students’ autonomy in FA, give more trust to students and have more confidence in students’ learning ability. Chinese teachers emphasize the FA positive effect on learning and teaching.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste