Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sulautuva oppiminen : kirjallisuuskatsaus opettajan ja opiskelijan uusista rooleista

Sirén, Mikko (2017-10-23)

Sulautuva oppiminen : kirjallisuuskatsaus opettajan ja opiskelijan uusista rooleista

Sirén, Mikko
(23.10.2017)
Katso/Avaa
MikkoSirén.pdf (1.226Mb)
Lataukset: 

Turun yliopisto
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017102350254
Tiivistelmä
Tutkielman aiheena on sulautuva oppiminen, jossa sulautetaan eri oppimisympäristöjä yhteen. Se ei ota kantaa mihinkään erityiseen pedagogiseen lähestymistapaan, vaan siihen, miten oppimista lähestytään luomalla oppikokonaisuuksia.

Tässä tutkielmassa pyritään vastaamaan tieteellisten artikkelien avulla, miten artikkelit näkevät opettajan ja opiskelijan roolit sulautetussa oppimisessa sekä mitä etuja ja haasteita tieteelliset artikkelit tuovat esiin sulautetusta oppimisesta?

Tutkielman artikkelit on kerätty ERIC EBSCO artikkelitietokannasta. Artikkelit kattavat useita eri koulutusorganisaatioita, jotka kuitenkin keskittyvät aikuisopetukseen. Artikkelit koostuvat 23 eri koulutusalan julkaisusta, jotka ovat keskittyneet opetukseen liittyvien artikkeleiden lisäksi käsittelemään erityisesti eri opetusteknologioita ja -menetelmiä. Artikkelit tehneet tutkijat ovat maantieteellisistä ja kulttuurillisista eroista huolimatta hyvin yhteneväisiä sulautuvan oppimisen eduista ja haasteista sekä siitä, millaiset ovat opettajan ja opiskelijan roolit sulautuvassa oppimisessa.

Sulautuvassa oppimisessa oppikokonaisuutta hallinnoi opettaja, mutta vastuu oppimisesta siirtyy opettajalta opiskelijalle. Sulautuva oppiminen lisää joustavuutta opiskeluun, koska opetus ei ole enää niin riippuvaista ajasta ja paikasta. Opettajan rooli muuttuu sulautuvassa oppimisessa oppimista ohjaavaksi. Opettajien ja opiskelijoiden digitaalinen osaaminen antaa sekä mahdollisuuden toteuttaa opetus monella eri tavalla että haasteen luoda kokonaisuus, jossa oppiminen olisi jokaiselle mahdollisimman tehokasta.

Sulautuva oppiminen tulee tulevaisuudessa yhä voimakkaammin olemaan se tapa, jolla opetus organisoidaan, jotta pystytään hyödyntämään usean eri oppimisympäristön parhaat puolet.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9066]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste