Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lean-strategian tuominen palveluyrityksen liiketoimtaprosesseihin

Lev, Stefan (2017-11-06)

Lean-strategian tuominen palveluyrityksen liiketoimtaprosesseihin

Lev, Stefan
(06.11.2017)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Turun yliopisto
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Lean-strategia voi tarjota yrityksille suurta kilpailuetua markkinoilla. Lean on kuitenkin vasta rantautumassa palveluympäristöön Suomessa ja tämän takia tekee aiheesta mielenkiintoisen ja käytännönläheisen. Lean-kulttuurin tuominen yritykseen vaatii pitkäjänteistä työskentelyä ja johdon sitoutumista. Pelkästään hukkatekijöiden poistaminen liiketoimintaprosesseita ei tee yrityksestä leania, vaan päämääränä pitäisi olla jatkuvan kehittämisen kulttuurin luominen. Tutkimusongelma on jaettu kolmeen osaan, jossa ensin on tarkoitus selvittää case-yrityksen yksikön nykytilaa, toiseksi selvitetään ja hahmotellaan lean-strategian mukaiset prosessimallit ja viimeiseksi kysytään mitkä tekijät ovat keskeisiä muutosjohtamisen kannalta case-yrityksen yksikössä.

Tutkielmassa on käytetty tapaustutkimusta tutkimusmenetelmänä ja analyysiyksikkönä on case-yrityksen yksikkö. Aineisto on kerätty haastattelemalla ja haastattelujen yhteydessä hahmottelemalla liiketoimintaprosesseja. Tehdyssä tutkimuksessa nykytilan prosessit visualisoitiin, jonka jälkeen niistä etsittiin hukkaa. Uudet lean-strategian mukaiset prosessit on myös visualisoitu. Case-yrityksen yksikön suurimmat hukkatekijät liittyivät heikkoihin IT-ratkaisuihin, sekä tietojärjestelmien integroimattomuuteen asiakkaiden vastaavien kanssa. Vakiointia myös suositeltiin joihinkin toimintamalleihin työn laadun ja sujuvuuden parantamiseksi. Muutosjohtamisen näkökulmasta henkilöstön osallistamista pidettiin tärkeänä, sekä jaetun johtajuuden kulttuurin luomista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste