Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dominance in data : a competition law perspective on data as a source of market power

Rentola, Tuomas (2017-11-13)

Dominance in data : a competition law perspective on data as a source of market power

Rentola, Tuomas
(13.11.2017)

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Turun yliopisto
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Technological development and the increasing number of people interacting with companies over the internet has led to an exponential increase in the amount of data. Even though data is used to develop and improve products and services in the digital economy, resulting in significant increases in consumer welfare, there is a growing concern over the concentration of data in the hands of a few companies.

Market definition and market power are key concepts of competition law that can be applied consistently to new, emerging market phenomena. However, the dynamic nature of data-driven business models and the increasing importance of data in the competition between online platforms has forced competition law to expand to unchartered waters, prompting some commentators to even call for new tools to tackle the big data phenomenon.

In order to advance the ongoing discussion about the intersection between competition law and data, this thesis explores whether and how the existing concepts of competition law are able to tackle concerns arising from the increasing concentration of data. In particular, this thesis is interested in investigating the fundamental question of whether and to what extent the concentration of data is a source of market power.
Kokoelmat
  • Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä) [6013]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste