Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5th and 6th Grade Pupils’ English Contacts Outside the Classroom - A Case Study

Uusitalo, Liisa (2018-03-24)

5th and 6th Grade Pupils’ English Contacts Outside the Classroom - A Case Study

Uusitalo, Liisa
(24.03.2018)
Katso/Avaa
Uusitalo_Liisa_progradu.pdf (677.3Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201804036313
Tiivistelmä
The aim of this case study is to examine the quality and quantity of 5th and 6th grade pupils’ contacts with the English language outside the classroom. Results are based on pupils’ own perceptions and feelings about their English contacts and learning English outside the classroom. The theory part of this thesis covers such matters as second language acquisition, implicit learning and the role of English language in Finland.
The study was conducted in a small school in Southwest Finland with semi-structured interviews. All 13 students from grades five and six were interviewed in the spring of 2017. The transcribed interviews were analysed and placed under different themes.
The results indicate that the most common contacts with the English language among this group of pupils were Youtube, electronic games and using English with Finnish-speaking friends. Just over half of the pupils claimed they encountered English contacts daily, but encountering was mainly exposure to the language, not speaking. All the interviewed pupils felt they learned English from these outside the classroom contacts.
Keywords: English contacts, implicit learning, second language acquisition, self-evaluation
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9066]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste