Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building experiential live campaigns for social media

Vuorenmaa, Emma (2018-11-22)

Building experiential live campaigns for social media

Vuorenmaa, Emma
(22.11.2018)
Katso/Avaa
Vuorenmaa_Emma_opinnayte.pdf (1.348Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018121050225
Tiivistelmä
Despite the prominence of social media and the increasing interest towards experiential live marketing, no prior studies have evaluated how organizations can successfully create experiential live campaigns (ELCs) in social media. This study draws together the framework for building ELCs in offline environments and the framework for creating virtual experiences in online marketplaces. Annexing the two concepts enabled the author to develop a theoretical framework for investigating how virtual environments impact the design and implementation of, what can be called, virtual experiential live campaigns (vELCs). Study was conducted qualitatively by examining a case campaign ‘Checkout247’. Data for the analysis was gathered through interviews with creators of the campaign and netnographic analysis on 3000 consumer comments on organizators’ brand communities. Based on findings, author developed a modified framework for building vELCs to highlight the main differences between ELCs in offline and online environments. Results enabled the author to conclude that virtual experiential marketing can serve as an effective tool for designing and implementing ELCs in social media, and that social media indeed can serve as an impactful and cost-efficient channel for delivering virtual experiences.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9350]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste