Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Startup-yrityksen brändiviestinnän tehostaminen asiakasarvoja hyödyntämällä : Tapausyritys Plantui Oy

Immonen, Lotta (2019-01-30)

Startup-yrityksen brändiviestinnän tehostaminen asiakasarvoja hyödyntämällä : Tapausyritys Plantui Oy

Immonen, Lotta
(30.01.2019)
Katso/Avaa
Immonen_Lotta_Opinnayte.pdf (1.589Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201903077597
Tiivistelmä
Kuluttajien valta on kasvanut digitalisaation myötä eikä brändiviestintä ole enää ainoastaan yritysten itsensä hallittavissa. Tehokkaan ja erottuvan brändiviestinnän toteuttaminen on yhä vaikeampaa, ja vaatii yrityksiltä sekä luovuutta että nopeaa reaktiokykyä. Brändiviestinnältä odotetaan henkilökohtaisuutta ja omaperäisyyttä, ja lisäksi sen on oltava johdonmukaista ja mieleenpainuvaa. Viestinnän vaatimukset ovat samat niin startup-yrityksille kuin suuremmillekin toimijoille, vaikka käytössä olevien resurssien määrä onkin usein hyvin erilainen. Lisäämällä brändiviestintään asiakkaiden arvostamia elementtejä ja korostamalla tiedossa olevia, eniten arvoa tuottavia tarjooman ominaisuuksia, voidaan tehostaa viestinnän mieleenpainuvuutta sen kohderyhmässä. Brändiviestinnän suunnitteleminen ja samalla yrityksen arvolupauksen toteuttaminen on helpompaa, kun selvitetään asiakaskunnassa vallitsevat, keskeisimmät asiakasarvot.
Tässä pro gradu -tutkimuksessa selvitetään asiakasarvojen hyödynnettävyyttä brändiviestinnän tehostamisessa. Asiakasarvojen käyttökelpoisuutta tutkitaan startup-yritysten näkökulmasta, ja tutkimusjoukkona käytetään turkulaisen tapausyrityksen olemassa olevaa, suomenkielistä asiakaskuntaa. Tutkimus toteutetaan monimenetelmällisenä mixed method -tutkimuksena, eli hyödyntämällä sekä laadullisia että määrällisiä keinoja. Aineisto kerätään sähköisen kyselylomakkeen sekä puolistrukturoitujen teemahaastattelujen avulla niin, että lomakekyselyn tulokset antavat ensikäsityksen asiakaskunnasta ja heidän arvoistaan, ja auttavat muotoilemaan teemahaastattelun haastattelukysymykset. Käsitystä asiakasarvosta syvennetään teemahaastattelujen avulla. Tutkimuksen logiikka noudattaa deduktiivista päättelyä, jossa teoria on muodostettu ensin kirjallisuuskatsauksen myötä, ja tehtyjä havaintoja on sen jälkeen tarkasteltu empiiristen tulosten valossa.
Empiirisen osion perusteella voidaan todeta, että tapausyrityksen asiakkaiden eniten arvostamia ominaisuuksia olivat tuotteen mahdollistama omatoimisuus sekä ajan säästäminen. Ympäristöystävällisyys, helppous ja teknologinen edelläkävijyys koettiin lisäarvoa tuovina piirteinä. Brändiviestintä ei kuitenkaan ole ollut tehokasta, ja vaatii strategisempaa ja johdonmukaisempaa toteutusta. Brändiviestintä voidaan suunnitella paremmin tapausyrityksen kohderyhmää miellyttäväksi korostamalla tutkimuksesta selvinneitä, arvoa tuottavia elementtejä. Teoriaosion ja empiiristen havaintojen keskinäisen vertailun perusteella voidaan lisäksi todeta, että myös yrityksen arvolupauksessa on huomioitava ja tuotava selkeästi esiin eniten asiakasarvoa tuottavat ominaisuudet.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9131]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste