Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Välil on ehkä vaikeuksii sillai pitää langat käsissä” Maisterivaiheen luokanopettajaopiskelijoiden näkemyksiä luokanhallinnallisesta pystyvyydestään sekä oppimisympäristön ja luokanhallinnan välisestä yhteydestä

Nyberg, Kalle; Paajanen, Severi (2019-02-12)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
Nyberg_Kalle_Paajanen_Severi_opinnayte.pdf (1.329Mb)
Lataukset: 

avoin
Nyberg, Kalle
Paajanen, Severi
12.02.2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201903118615
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää maisterivaiheen luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä luokanhallinnasta, sekä heidän omasta pystyvyydestään kuvailemaansa luokanhallintaan. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään maisterivaiheen luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä oppimisympäristön ja luokanhallinnan välisestä yhteydestä.
Kvalitatiivisen tutkimuksemme aineisto on kerätty syksyllä 2018 ja aineistonkeruu toteutettu puolistrukturoidulla haastattelulla. Aineisto käsittää haastattelut kuudelta eri maisterivaiheessa olevalta luokanopettajaopiskelijalta. Tutkimuksessa käytetty aineisto analysointiin teemoittelun avulla luokittelemalla sekä järjestelemällä aineistoa.
Tutkimuksen johtopäätöksenä todettiin, ettei luokanhallinta näyttäydy yksinkertaisena ilmiönä selittää. Luokanhallinta nähtiin oppimisen ja opetuksen mahdollistajana. Luokanopettajaopiskelijat kokivat luokanhallinnallisen pystyvyytensä olevan tilannesidonnaista sekä dynaamista. Oppimisympäristön ja luokanhallinnan suhde ei näyttäytynyt yksiselitteisenä, mutta oppimisympäristön koettiin vaikuttavan luokanhallinnallisten menetelmien valintaan.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [4446]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste