Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perception of Contemporary History in South Korea : The Formation of Contested Legacy of Syngman Rhee

Huh, Seyeon (2019-04-26)

Perception of Contemporary History in South Korea : The Formation of Contested Legacy of Syngman Rhee

Huh, Seyeon
(26.04.2019)
Katso/Avaa
Seyeon_Huh_Thesis.pdf (2.792Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019052717306
Tiivistelmä
This thesis explores possible factors in the process of forming one’s history perception. It tries to answer how and why young South Koreans form their history perception on Korean contemporary history by examining a case of Syngman Rhee, the first president of the Republic of Korea. Evaluations on Syngman Rhee in academia are largely divided into two groups: the Rhee advocators and the Rhee opponents. Comparable to this academic confrontation, young generations of South Korea show an evident tendency regarding him. Therefore, this thesis first studied contested evaluations of Rhee’s legacy in an academic level. It also examined about the history textbook crisis started in 2002 with an introduction of authorized Korean contemporary history textbooks. Referring to the argument points of the crisis, a textual analysis of narratives in the six authorized textbooks used during the 7th Educational Curriculum to check their attitudes towards Rhee. Then a survey to find factors affecting one’s history perception was conducted targeting Korean university students who are in their 20s. Based on the result of the survey, it took a closer look at school history education mainly textbooks and teachers, and students’ ability. The thesis pointed out the problem of the history textbook crisis and suggested to pay more attention to students and teachers’ role in learning process rather than textbook narratives.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [4830]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • A History to Open the Future: Obstacles and Possibilities of Joint History Books in Northeast Asia 

    Pence Jr, Gary (Turun yliopisto, 14.03.2017)
    A History to Open the Future is the first history book, published in 2005, to be jointly authored by scholars, teachers, and history activists from China, Japan, and South Korea, and created to be used as a teaching guide ...
  • A Renewal of Diplomatic History or the Continuation of Old Trends?Selected Readings from the French-speaking Field of International History (Review Essay) 

    Louis Clerc
    <p>The era of French scientific insularity is largely gone by, and most French historical research happens nowadays under the influence of and in dialogue with international trends. The recent renewal of interest in the ...
  • Book review: Tko još vjeruje u (povijest) bajke? Revizionistički pothvat Ruth Bottigheimer [Who still believes in (the history of) fairy tales? Ruth Bottigheimerʼs revisionist endeavour]. Ruth Bottigheimer: Fairy Tales. A New History. 2009. ISBN 978-1-43-842524-5. 

    Nada Kujundžić
    <p> <br /></p>

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste