Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bloggaaminen B2B sisältömarkkinoinnin kontekstissa

Kaitala, Kalle (2019-05-16)

Bloggaaminen B2B sisältömarkkinoinnin kontekstissa

Kaitala, Kalle
(16.05.2019)
Katso/Avaa
Kaitala_Kalle_opinnayte.pdf (1.430Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019052817595
Tiivistelmä
Internet ja digitaaliset viestintävälineet ovat muovanneet yritysten ja asiakkaiden välistä suhdetta huomattavasti B2B markkinoilla. Internetissä olevan tiedon määrä on valtava, josta B2B-ostajan tulee löytää tarvitsemansa informaatio ostopäätöksen tueksi. Myyvän yrityksen näkökulmasta haasteellista on saada omat markkinointiviestit ja sisällöt näkyviin oikeille kohderyhmille. Sisältömarkkinointi on noussut vastaamaan tähän ongelmaan.

Sisältömarkkinointi on yleisesti hyödyllisen, merkityksellisen, kiinnostavan ja ajankohtaisen digitaalisen sisällön luomista ja jakamista. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on herättää asiakkaan huomio sopivassa kohdassa asiakkaan ostoprosessia ja näin ollen kannustaa asiakasta yrityksen liiketoiminnan pariin. Blogit taas ovat nousseet keskeiseksi sisällön jakamisen muodoksi.

Tässä tutkimuksessa tarkastellaankin sitä, miten sisältömarkkinointia tulisi toteuttaa blogien kautta B2B markkinoilla. Tutkimuksen osaongelmat ovat: Mitä on sisältömarkkinointi? Miksi yritykset käyttävät enenevissä määrin blogikirjoittamista sisältömarkkinoinnin keinona B2B kontekstissa? Miten blogikirjoittamista tulisi toteuttaa, jotta se toimii tehokkaana sisältömarkkinoinnin keinona? Tutkimus rajattiin käsittelemään B2B-kontekstia, koska aihe on tällä hetkellä erittäin ajankohtainen B2B markkinoinnin ammattilaisten keskuudessa. Tutkimus suoritettiin laadullisin menetelmin teemahaastatteluilla ja haastatteluita suoritettiin yhteensä yhdeksän.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että sisältömarkkinointi on tapa houkutella oikeita kohderyhmiä yrityksen liiketoiminnan pariin relevantilla, informatiivisella ja arvokkaalla sisällöllä. Sisältömarkkinoinnilla on myös mahdollista tarjota tukea B2B-ostajan ostopäätösprosessiin. Blogeja pidetään poikkeuksetta hyvänä kanavana toteuttaa sisältömarkkinointia. Blogi toimii sisällön ”pääalustana”, johon sisältö tuotetaan ja jaetaan eteenpäin muihin sosiaalisen median kanaviin. Blogeilla voidaan saavuttaa sisältömarkkinoinnin tavoitteita, joita ovat brändin kohentaminen ja myynnin lisääminen. Brändin kohentamisessa erityisesti ajatusjohtajuuden luominen osoittautuu vahvimmaksi keinoksi. Myynnin edistämisen osalta blogeissa kerrotaan yrityksen toimintatavoista ja kulttuurista, mikä kannustaa potentiaalisia ostajia etenemään ostoprosessissaan.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9224]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste