Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Käänteinen oppiminen ja opettajan ja oppilaiden muuttuvat roolit : "Olen enemmän ohjaaja"

Uusi-Laitila, Teemu; Systä, Ville (2019-08-22)

Käänteinen oppiminen ja opettajan ja oppilaiden muuttuvat roolit : "Olen enemmän ohjaaja"

Uusi-Laitila, Teemu
Systä, Ville
(22.08.2019)
Katso/Avaa
Opiskelija_Uusi-Laitila_Teemu_Opiskelija_Systa_Ville_opinnayte.pdf (614.4Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019090627213
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee käänteistä oppimista ja sen ohella käänteistä opetusta sekä yksilöllisen oppimisen opetusmallia. Tutkimuksen kohteena on opettajan roolin muutos opettajien siirryttyä käyttämään käänteistä opetusta. Tutkimuksessa tarkastellaan myös oppilaiden työskentelyn muutosta opettajan roolin muutoksen myötä. Toisena tarkastelun kohteena on opetusprosessin muutos käänteisessä oppimisessa. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen. Tutkimusaineisto koostui oppilaiden ja opettajien vastauksista, jotka kerättiin kyselylomakkeilla.

Tutkimuksen keskeisimpinä tuloksina kävi ilmi, että opettajat näkivät roolinsa muuttuneen lähemmäksi oppimisen tukijaa. Uutta roolia kuvailtiin esimerkiksi ohjaajaksi tai opastajaksi. Opettajat näkivät käänteisen opetuksen vaikuttaneen myös opetusprosessiin. Oppilaat puolestaan kokivat vastuun omasta oppimisestaan kasvaneen ja tätä kautta oman sekä opettajan roolin muuttuneen. Osa oppilaista piti uudesta tavasta opiskella, kun taas toiset oppilaat kokivat sen haastavana.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9225]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste