Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Esineiden internetin hyödyntäminen strategisessa sisältömarkkinoinnissa : Vähittäiskaupan alan näkökulmasta

Åman, Laura (2019-10-15)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
aman_laura_progradu.pdf (1.266Mb)
Lataukset: 

avoin
Åman, Laura
15.10.2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019110837293
Tiivistelmä
Kuluttajat käyttävät yhä enemmän esineiden internetiin kytkettyjä laitteita älykelloista älyautoihin. Tämä synnyttää uusia mahdollisuuksia kerätä kuluttajista tietoa, jota voidaan hyödyntää osana yrityksen liiketoimintaa. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on luoda ymmärrys siitä, kuinka esineiden internetiä voidaan hyödyntää sisältömarkkinoinnissa osana sisältöstrategiaa. Tutkimuksessa hyödynnetään abduktiivista lähestymistapaa ja kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirinen aineisto kerättiin teemahaastattelujen avulla haastattelemalla kahdeksaa markkinoinnin asiantuntijaa. Haastateltavat edustavat pk-vähittäiskaupan alaa. Vähittäiskaupan ala valittiin tutkimuskohteeksi, sillä ammattikirjallisuuden pohjalta voitiin havaita, että ala on potentiaalinen aikaisen vaiheen soveltamiskonteksti tutkittavalle ilmiölle.Tulosten pohjalta voidaan todeta, että esineiden internetin hyödyntäminen osana sisältöstrategiaa toimii parhaiten silloin, kun kerätyllä tiedolla on jonkinlaista uutuusarvoa ja sen avulla voidaan luoda yksilöllistä ja kohdennettua sisältöä. Sisältöjen tulee olla innostavia ja niiden roolina on tukea kuluttajan ostoprosessia. Sisältöjen tulee kohdistua oikeaan aikaan, paikkaan ja laitteeseen.Työn pääasiallinen teoreettinen kontribuutio on luoda alustava ymmärrys siitä, miten yritys voi hyödyntää esineiden internetiä osana sisältömarkkinointia. Aikaisempi akateeminen tutkimus aiheesta on lähes olematonta. Tutkimustulokset auttavat liikkeenjohtoa ymmärtämään, miten esineiden internetin avulla edistetään tuotteiden ja palveluiden myyntiä luomalla kuluttajille tarkkaan kohdennettuja ja innostavia sisältöjä. Tuotetut sisällöt myös auttavat rakentaman asiakkaisiin vuorovaikutuksellista suhdetta.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [4439]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste