Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluating the Benefits of Gamification both in Business Environment and for Business Purposes

Sinisalo, Konsta (2019-11-29)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
EvaluatingTheBenefitsOfGamificationBothInBusinessEnvironmentAndForBusinessPurposes.pdf (1.722Mb)
Lataukset: 

avoin
Sinisalo, Konsta
29.11.2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121648379
Tiivistelmä
Gamification is a current hot topic of industry and business. It is seen as a way to improve menial tasks, customer interaction, employee engagement, and many other subjects. Even though gamification is marketed as an effective solution to multiple problems, gamification solutions in the business environment are rarely properly evaluated. The evaluation of the effects of gamification in business solutions requires an effective method to help make business decisions considering gamification.

This thesis proposes to find an effective solution for evaluating gamification in a business environment. Theory considering gamification and gamification study is presented based on which two case-control studies of two gamified solutions are designed.

During the study many factors affecting both organizing the testing in a business environment and effectively gathering meaningful data during the tests are recognized. Addressed issues include:

- Difficulty in gathering enough voluntary participants
- Measures to creating a sufficiently functional test case
- Efficiently gathering data so that meaningful results can be derived from it

This thesis shows that a case-control study is an effective method for evaluating the benefits of gamification in a business environment and describes guidelines for effectively conducting similar gamification testing in a business environment in the future.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [4446]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste