Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kuluttajien sitouttaminen videosisällöin sosiaalisen median brändiyhteisöissä

Vaissalo, Mikko (2020-03-23)

Kuluttajien sitouttaminen videosisällöin sosiaalisen median brändiyhteisöissä

Vaissalo, Mikko
(23.03.2020)
Katso/Avaa
Vaissalo_Mikko_opinnayte.pdf (1.558Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020040610562
Tiivistelmä
Kuluttajien sitouttaminen on ollut viime vuosina keskeinen teema markkinoinnin alalla. Samaan aikaan sosiaalisen median korostuva merkitys on johtanut videosisältöjen määrän hurjaan nousuun. Videosisällöt kattavat jo 80 % kuluttajien internet-liikenteestä ja tätä ilmiötä yritykset pyrkivät hyödyntämään eri sosiaalisen median brändiyhteisöissä.
Aikaisempi tutkimus on tuottanut alustavaa ymmärrystä brändiyhteisöjen roolista kuluttajien sitouttamisessa. Tiedetään myös, että online-videoita käytetään laajasti sosiaalisen median brändiyhteisöissä osana kuluttajien sitouttamista. Aikaisemman tutkimuksen pohjalta ei kuitenkaan ymmärretä miten online-videot auttavat kuluttajan sitouttamisessa brändiyhteisöjen kontekstissa.
Näin ollen tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, miten online-videoita voidaan käyttää kuluttajien sitouttamiseen sosiaalisen median brändiyhteisöissä. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena ja analyysimenetelmänä toimii temaattinen analyysi. Aineisto kerättiin asiantuntijahaastatteluilla.
Tämän tutkimuksen tulokset osoittavat, että online-videoilla voidaan parantaa kuluttajien sitoutumista kaikilla sitoutumisen tasoilla. Sosiaalisen median brändiyhteisöt ovat olennaisessa osassa online-videoiden sitoutuvuuden saavuttamisessa, sillä brändiyhteisöissä ajan myötä tapahtuva kehittyminen ja muutos vaikuttaa merkittävästi myös online-videoihin. Parhaimmillaan online-videot toimivat brändiyhteisöjen sisältötyypeistä parhaiten, tuottaen yritykselle useita positiivisia lopputulemia, kuten halutun brändimielikuvan kasvua, myynnin kasvua tai laadukkaamman asiakasdatan kertymistä.
Tutkimuksen kautta on saatu lisää tietoa online-videoiden hyödyntämisen haasteista ja hyödyistä sosiaalisen median brändiyhteisöjen kontekstissa. Tuloksia voidaan hyödyntää videoiden suunnittelun, toteutuksen ja jakelun parantamisessa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [3310]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste