Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Työnantajabrändi myynnin tukena : Monitapauatutkimus työnantajabrändistä myynnin työkaluna

Tulokas, Katri (2020-04-17)

Työnantajabrändi myynnin tukena : Monitapauatutkimus työnantajabrändistä myynnin työkaluna

Tulokas, Katri
(17.04.2020)
Katso/Avaa
Työnantajabrändi myynnin tukena .pdf (1.428Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020051334394
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää työnantajabrändin vaikutusta asiantuntijapalveluita tuottavien organisaatioiden myyntiin ja myyntiprosesseihin. Asiantuntijapalveluorganisaatiot tuovat henkilöstönsä asiantuntijuutta, luotettavaa toimintatapaa ja motivoituneisuutta yhä enemmän esiin ulkoisessa markkinoinnissaan. Työnantajabrändi auttaa erottautumaan kilpailijoista ja luo asiakkaalle positiivisen mielikuvan. Miten työnantajabrändi tukee ja auttaa myyntiä käytännössä, kiinnostaa etenkin strategisia päätöksiä tekeviä johtohenkilöitä. Myös asiantuntijapalveluita myyvät myyjät ovat kiinnostuneet, kuinka he voivat hyödyntää käytännössä myyntityössään yrityksen panostusta työntekijöidensä hyvinvointiin, kouluttamiseen ja viihtymiseen. Työnantajabränditutkimus on keskittynyt pitkälti henkilöstönäkökulmaan ja markkinoinnin näkökulmaan. Myynti on iso osa markkinointia ja merkityksellinen kaikkien yritysten toiminnalle liikevaihdon ja tuloksen suhteen. Silti työnantajabrändin vaikutuksesta myyntiin ei juurikaan ole tieteellistä tutkimusta.
Tutkimusstrategiaksi luonnollinen valinta on laadullinen tapaustutkimus. Laadullinen tutkimus mahdollistaa tutkittavan ilmiön syvällisemmän ymmärryksen ja antaa teemahaastattelujen kautta tietoa myyjien kokemuksista, huomioista ja tuntemuksista. Empiirinen tutkimus koostuu kymmenestä teemahaastattelusta, tutkimukseen osallistuneiden yritysten kotisivujen viestinnän analysoinnista työnantajabrändin näkökulmasta ja näiden aineistojen yhdistämisestä.
Tulosten mukaan työnantajabrändillä on positiivista vaikutusta niin myyjiin henkilöinä kuin heidän toimiinsa myyntiprosessin eri vaiheissa. Eniten apua myyjät kokevat saavansa uusasiakashankintaan ja myyntiprosessin alkuvaiheessa mm. yritysesittelyä tehdessään. Myyjät ovat huomanneet asiakkaidensa kiinnostuksen työnantajabrändiin. Etenkin ylimmän johdon ja pitkää kumppanuutta hakevien ostajien kiinnostus on kasvanut entisestään. Työnantajabrändillä koetaan olevan myyntitilanteessa myös viestintää vahvista vaikutus.
Johtopäätösten mukaan työnantajabrändi auttaa myyjiä myyntiprosessin jokaisessa vaiheessa, mutta etenkin asiakastapaamisten saamisessa ja yritysesittelyssä osaamista vakuuttavana tekijänä. Työnantajabrändi tuo asiakastilanteessa myyjille varmuutta, positiivisuutta ja asiantuntijuutta. Yritysten myynnintukena työnantajabrändi on merkittävä.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9469]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste