Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suomalaisten kuluttajien suhtautuminen kiinalaisten verkkokauppojen eettisiin periaatteisiin vuonna 2019

Adler, Nora (2020-05-04)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
Adler_Nora_opinnayte.pdf (1.273Mb)
Lataukset: 

avoin
Adler, Nora
04.05.2020
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020051938343
Tiivistelmä
Tutkielma käsittelee suomalaisten kuluttajien suhtautumista kiinalaisiin verkkokauppoihin ja
niiden eettisiin periaatteisiin. Tutkielmassa tarkastellaan verkkokauppojen toiminnan
eettisyyttä ja sitä, kuinka kuluttajat suhtautuvat kauppojen toimintaan ja miten heidän omat
arvonsa vaikuttavat heidän käyttäytymiseensä kuluttajina.

Analysoitava aineisto koostuu aikavälillä 1.7.2019 - 1.9.2019 kerätystä Facebookissa
toimivan Wish/aliexpress/ebay (Finland) -ryhmän keskusteluista, sekä 10:stä vuonna 2019
julkaistun YouTube-videon kommenteista. Aineiston tutkimuksessa on keskitytty
keskusteluun, joka käsittelee kiinalaisia verkkokauppoja ja niiden eettisiä periaatteita.
Tavoitteena ei ole ollut selvittää yksittäisten kuluttajien mielipiteitä, vaan saada laaja käsitys
siitä, miten suomalaiset verkkokauppoihin suhtautuvat. Tutkielmassa keskeisenä
kirjallisuutena on käytetty sekä suomen- että englanninkielistä verkkokauppoja, kuluttajia ja
kuluttamista koskevia tutkimuksia.

Tutkimustulokset osoittavat, että suomalaiset kuluttajat ovat kiinnostuneita kiinalaisten
verkkokauppojen eettisistä periaatteista ja keskustelevat niistä myös keskenään.
Verkkokauppoihin suhtaudutaan varauksella, mutta niistä tilataan edelleen paljon tuotteita,
vaikka tilausmäärät ovat olleet laskussa muutaman vuoden ajan. Kuluttajat haluaisivat saada
enemmän tietoa kauppojen toiminnasta, mutta sitä on vaikea löytää. Valmistusprosesseista,
materiaaleista ja ympäristövaikutuksista informoidaan hyvin vähän.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [4465]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste