Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MANAGING CULTURAL DIVERSITY IN CLASSROOM – the case of Southwest Finland

Morcillo Soler, Irene (2020-05-19)

MANAGING CULTURAL DIVERSITY IN CLASSROOM – the case of Southwest Finland

Morcillo Soler, Irene
(19.05.2020)
Katso/Avaa
MorcilloSoler_Irene_Thesis.pdf (6.178Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020070246732
Tiivistelmä
Finland has quickly grown in terms of immigration and consequently, the school population of the Finnish schools has had a fast transformation towards multicultural environments. As a result of this change, Finnish teachers face many challenges in their everyday work to support education for diversity. Therefore, this thesis aims to investigate how Finnish teachers manage cultural diversity in their classrooms. What pedagogic strategies do they use to embrace multicultural education and how if at all, their educational background prepared them for the present. Besides, the opinions of the teachers on how they think teaching educational programmes should improve towards education for diversity are collected. Ten teachers from nine different schools in Finnish basic education have been interviewed in this study, using as a case study the subregion of Turku in Southwest Finland. The results show that unless the Finnish Educational System is well prepared to cope with multicultural education, still some improvements need to be made from the educational policymakers to help teachers and students achieve the multicultural education aims.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9350]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste