Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers' perceptions of bullying with a consideration of the bystanders' role : a study in the Finnish context

Triantafyllou, Aikaterini (2020-10-09)

Teachers' perceptions of bullying with a consideration of the bystanders' role : a study in the Finnish context

Triantafyllou, Aikaterini
(09.10.2020)
Katso/Avaa
Triantafyllou_Aikaterini_thesis.pdf (914.2Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020110689623
Tiivistelmä
This study analyses teachers’ perceptions of bullying with a consideration of the bystanders’ role. Ten Finnish teachers from all school levels were inquired about their perceptions on school bullying. Additionally, the teachers were asked to evaluate what is the bystanders’ contribution. Thematic analysis revealed ten themes: 1) Not bully-free schools 2) Teachers: general strategies 3) Teachers’ feelings 4) Specific teacher practices 5) Innovative practices 6) Shifting bystander roles 7) Teachers’ perceptions of outsiders 8) Parental involvement 9) Gender and age 10) Skilful and loner- bully and victim. Some main findings of this study are: Finnish schools are described as facing many bullying problems. Teachers disclose they resort to their colleagues for help. Students are described as changing roles during or even after the incident or in another incident. In one occasion they stay uninvolved, for example, and in another they ally themselves with the bully. According to the teachers, parents are mainly responsible for educating their children about bullying. Parents should instruct their children not to bully and how to defend themselves and others when bullying occurs. Finally, according to one fundamental course of action used as an anti-bullying intervention, uninvolved students (outsiders) should be turned to defenders. The findings of this study though show that this aim has not been met with success so far. Some ideas for future intervention and prevention plans are being presented.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9224]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste