Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaction in two modes : Conversation Analysis of face-to-face and computer-mediatedtask-solving situations

Oinonen, Miika (2020-11-15)

Interaction in two modes : Conversation Analysis of face-to-face and computer-mediatedtask-solving situations

Oinonen, Miika
(15.11.2020)
Katso/Avaa
oinonen_miika_opinnayte.pdf (278.4Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201217101288
Tiivistelmä
Discourse studies and conversation analysis has been interested in interaction fora long time. The main focus has been in spoken interaction but also computer-mediated communication has gathered more and more interest. For spoken inter-action, Sacks, Schegloff, and Jefferson (1974) have been fundamental in describingturn-taking in interaction. Swain, on the other hand, has studied how learnersnegotiate for meaning in conversation. In this thesis, the interaction of learnersin two modes of communication, face-to-face and computer-mediated, was studied.The participants were advanced learners of English studying in a Finnish university.The goal of the study was to examine how learners interact in the two modes andwhat considerations should be done regarding learning tasks in updating the lan-guage classroom to the CMC medium. The method of analysis was ConversationAnalysis. Generally, it was found that for most learners the mode of communica-tion does not seem to greatly affect performance but that there are some whoseperformance in one mode does not predict performance in the other. Furthermore,learners have trouble adapting turn-taking rules from the more traditional face-to-face communication mode to the computer-mediated environment. As such, it seemsuseful to offer the learners tools to externally control turn-taking in such situations.It should also not be assumed that high-interaction learners perform similarly in,for example, the computer-mediated environment.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9103]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste