Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Case Study of Agility: Exploring the Utilization of Agile Practices within Digital Sales & Marketing Inside a Multi-Field Finnish Organization

Numminen, Annika (2020-12-07)

Case Study of Agility: Exploring the Utilization of Agile Practices within Digital Sales & Marketing Inside a Multi-Field Finnish Organization

Numminen, Annika
(07.12.2020)
Katso/Avaa
Numminen_Annika_Opinnaytetyo.pdf (1.677Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201217101259
Tiivistelmä
Agility has become the modern term for companies looking to keep up with the fast-paced and ever-changing environment of the business world. Particularly technological developments continuously challenge companies to attempt to keep up and seek competitive ad-vantage against their contenders. Especially larger and established companies seek to harness the advantages that startup-like companies possess, in order to respond to the modern challenges. And for this challenge, agility has become the resolution; In order to better respond to disruption and harness the advantages of a proactive and agile company.

Thus, this study aims to explore utilization of agile practices and its prospects within a single large Finnish company with a qualitative approach: Semi-structured interviews. The study focuses on digital sales and marketing teams, which serve as opportune examples for the challenges in question. The exploration is implemented through qualitative methods, within a case study structured as a bounded system.

The study begins with an introduction, which discusses the main research problem, the motivation and the background of the study. Theoretical framework introduces major themes prevalent within previously established data and forms the basis to analyze and produce conclusions from the collected qualitative data of the study. Findings recount the collected data; this study interviewed seven professionals within the company between different business fields. Conclusions and discussion capsulize the most important findings and the answer to the research problem and discuss the limitations and suggestions for future research of this study.

The findings suggest an overall positive impact for the employees of the company, which experience increased autonomy, responsibility and satisfaction within their work. However, there are also various challenges that have been highlighted with the implementation of agility. Short-termism, organizational silos, dependencies between teams, long-term planning and investments are the most distinguished key characteristics that are shown relatively prevalent challenges for agile practices within the company.

Despite the focus of this study is to analyze the extent of contribution agile practices contribute on the digital sales and marketing teams within the company, the studies of the theoretical framework also offer further suggestions for the main challenges that are dis-closed in the findings. They are included in this study, as in the end, this is a study that first and foremost was established to be utilized by the company and its needs and should be taken into account in all aspects of this study, as it may affect the information offered publicly.
 
Ketterästä on tullut moderni termi yrityksille, jotka pyrkivät pysymään ajan tasalla nopeatempoisessa ja jatkuvasti muuttuvassa yritysmaailmassa. Erityisesti teknologian kehittyminen haastaa jatkuvasti yrityksiä pysymään ajan hermolla, ja etsimään kilpailuetua kilpailijoitaan vastaan. Erityisesti isot ja vanhat yritykset kipuilevat pyrkiessään vastaamaan pienempien yritysten tuottamiin häiriöihin ja nopeaan kehittymiseen. Ja tähän haasteeseen on yritysmaailmassa kehitetty termi ketterä liiketoiminta; Jotta yritykset voisivat paremmin vastata markkinahäiriöihin ja hyödyntää proaktiivisuutta ketterillä toimintatavoillaan.

Tämä tutkimus pyrkii tutkimaan syvemmin ketterien toimintatapojen hyödyntämistä, ja niiden vaikutteita yhden suomalaisen yrityksen sisällä. Tutkimus on tehty kvalitatiivisesti tapaustutkimuksena, ja hyödyntää puolistrukturoituja haastatteluja. Tutkimus keskittyy digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kentällä toimiviin tiimeihin, jotka toimivat tehokkaana esimerkkinä ylempänä mainituille markkinahaasteille.

Tutkimuksen johdanto käsittelee tutkimusongelman, tutkimuksen taustaa sekä motivaation tutkimusaiheelle. Teoreettinen viitekehys rakentuu jo tehdyistä tutkimuksista, johon tutkimustuloksia voidaan verrata ja analysoida. Tulokset sisältävät haastatteluista kerätyn tutkimusdatan, ja analysoi niitä verraten teoreettiseen viitekehykseen. Johtopäätökset ja kes-kustelu tiivistävät tärkeimmät tutkimuksen löydökset verraten tutkimusongelmiin, ja käsittelee myös tutkimuksen rajoitteita sekä ehdotuksia jatkotutkimukseen.

Tulokset tuovat esiin kaiken kaikkiaan positiivisen näkökulman yrityksen kokemaan muutokseen ketteryyden myötä. Erityisesti lisääntynyt työntekijöiden itsenäisyys, vastuu ja tyytyväisyys on lisääntynyt ja sen vaikutus voidaan nähdä myös tiimien tuloksissa. Tulokset viittaavat myös useampaan haasteeseen, joita ketterien toimintatapojen käyttöönotto on korostanut. Erityisesti käsitteet kuten lyhytnäköisyys, siiloutuminen, riippuvuudet, pitkän aika-välin suunnittelu ja investointi esiintyvät useammassa kontekstissa tuloksissa.

Vaikka tutkimuksen pohjana toimii tavoite ymmärtää paremmin ketterien toimintatapo-jen vaikutteita digitaalisen myynnin ja markkinoinnin tiimeille, teoreettisen viitekehyksen tutkimukset tarjoavat myös mahdollisia ratkaisuja erilaisille ketterien toimintatapojen haasteille. Nämä ratkaisut ovat pidetty tutkimuksen materiaaleissa, sillä tämä tutkimus on ennen kaikkea tuotettu hyödyttämään tutkimuksen kohteena olevaa yritystä. Tämä lähestymiskulma on myös vaikute, joka kannattaa ottaa huomioon tutkimusta lukiessa, sillä se vaikuttaa koko tutkimuksen tuottoon sekä lopputulokseen, joka julkisesti on nähtävissä.
 
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [5165]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste