Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Milleniaalien motivoiva palkitseminen työelämässä : tutkimuskohteena Turun kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat ja alumnit

Sulosaari, Veera (2021-04-28)

Milleniaalien motivoiva palkitseminen työelämässä : tutkimuskohteena Turun kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat ja alumnit

Sulosaari, Veera
(28.04.2021)
Katso/Avaa
Sulosaari_Veera_opinnayte.pdf (1.328Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021051830344
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan palkitsemista ja työmotivaatiota sekä kaupallisen alan milleniaalien kokemuksia niistä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä palkitsemisen tekijät vaikuttavat kaupallisen alan milleniaalien työmotivaatioon työelämässä. Lisäksi tarkastellaan mikä on aineettoman ja aineellisen palkitsemisen suhde milleniaalien työmotivaation näkökulmasta. Tutkimuksen tutkimusote on laadullinen. Aineisto kerättiin kahdella ryhmähaastattelulla ja analysoitiin teorialähtöisellä sisällönanalyysillä. Kohderyhmänä oli Turun kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat ja alumnit.

Organisaation menestys on riippuvainen henkilöstöstä, ja palkitseminen on keino heidän sitouttamiseensa. Henkilöstön palkitseminen on keskeinen osa-alue, kun puhutaan henkilöstövoimavaroista. Palkitsemisjärjestelmiä voidaan pitää jopa henkilöstötyön tehokkaimpana työvälineenä. Työelämän demografisen muutoksen myötä ennätyksellisen suuri joukko työntekijöitä on siirtynyt eläkkeelle 2010-luvulla ja nuorempi sukupolvi on ottanut jalansijaa työelämässä. Nuoret työntekijät odottavat työelämältä aivan eri asioita, kuin edelliset sukupolvet. Milleniaalien ikäryhmä siirtyy parhaillaan työelämään muodostaen työelämän suurimman ikäpolven ja tuoden mukanaan uudenlaisia arvoja ja ajatuksia.

Tutkimuksessa eniten motivoiviksi palkitsemisen tekijöiksi nousivat kehittymis- ja etenemismahdollisuudet sekä työn merkitys ja sisältö. Tämän tutkimuksen tuloksen perusteella voidaan todeta, että aineettomat palkitsemisen tekijät ovat kaupallisen alan milleniaaleille motivoivampia kuin aineellisen palkitsemisen tekijät.
 
This study examines rewarding and work motivation and the rewarding and motivational experiences of millennials studying business. The aim of the study is to find out which reward factors influence the work motivation of millennials in the business sector in working life. In addition, the relationship be-tween intangible and tangible rewarding is examined from the perspective of millennials' work motivation. The research approach of the study is qualitative. The material was collected through two group interviews and analyzed by theory-based content analysis. The target group was master's students and alumni of the Turku School of Economics.

The success of an organization depends on its staff, and rewarding is the way to engage them. Remu-neration of personnel is a key aspect when it comes to human resources. Remuneration systems can even be considered the most effective tool for HR work. With the demographic change in working life, a huge number of workers have retired in the 2010s and the younger generation has taken a foothold in working life. Young workers expect completely different things from working life than previous generations. The age group of millennials is currently entering working life, forming the largest age group in working life with bringing new kinds of values and ideas.

In the study, the most motivating factors for rewarding were the opportunities for development and advancement, as well as the significance and content of the work. Based on the results of this study, it can be concluded that intangible reward factors are more motivating for millennials of business environment than tangible reward factors.
 
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9137]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste