Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median käyttö alueen brändimarkkinoinnissa : esimerkkinä Reposaari

Pääkkönen, Lilja (2021-04-29)

Sosiaalisen median käyttö alueen brändimarkkinoinnissa : esimerkkinä Reposaari

Pääkkönen, Lilja
(29.04.2021)
Katso/Avaa
Paakkonen_Lilja_opinnayte.pdf (1.857Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060333645
Tiivistelmä
Tutkimukseni käsittelee sosiaalisen median käyttöä alueen brändimarkkinoinnissa. Tutkimuskohteena minulla on kotikyläni Reposaari. Reposaari on kuin minikokoinen kaupunki merinäköaloineen ja idyllisine puutaloineen. Vain noin tuhannen ihmisen asuttamaa kylää on uhannut viime vuosina asukaskato ja uhka palveluiden lakkauttamisesta, joten kylän asukkaat ovat yhteistuumin alkaneet tehdä töitä uusien asukkaiden saamiseksi saarelle. Asukashankinta ja saaren brändäys ovat tapahtuneet viime vuosina vahvasti sosiaalisessa mediassa.

Tutkimukseni päätutkimuskysymyksenä on miten Reposaarta sosiaalisessa mediassa brändätään? Alatutkimuskysymyksinäni toimivat minkälaisia imagotekijöitä Reposaareen liittyy ja miten ne tuodaan esiin sosiaalisessa mediassa? Tutkimusaineistonani on kaksi suorittamaani asiantuntijahaastattelua, sekä haastateltavieni ylläpitämät sivut sosiaalisessa mediassa. Käyn tutkimuksessani myös läpi yleisesti aluebrändäyksen prosessista, mahdollisuuksista ja haasteista sosiaalisessa mediassa.

Aineiston analysoimisessa tulee ilmi Reposaaren brändäyksen lähtökohdat, historiaa, nykyaikaa ja tavoitteita. Tutkimukseni osoittaa, että talkoovoimin brändättävää Reposaarta yritetään nostaa maailmankartalle erilaisten imagotekijöiden esimerkiksi luonnon ja yhteisöllisyyden avulla. Tietynlainen reposaarelainen leikkimielisyys näkyy brändäystoiminnassa selkeästi.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9162]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste