Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vastuullisuus osana suomalaisten teleoperaattoreiden hankintaa

Antinmaa, Aleksi (2021-10-22)

Vastuullisuus osana suomalaisten teleoperaattoreiden hankintaa

Antinmaa, Aleksi
(22.10.2021)
Katso/Avaa
Antinmaa_Aleksi_opinnayte.pdf (1.051Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021102652383
Tiivistelmä
Vastuullisuudella on suuri merkitys modernin organisaation toiminnassa. Vastuullisten liiketoimintakäytäntöjen merkitys on korostunut yhä entisestään, kun organisaatiot ympäri maailman ovat joutuneet ongelmiin vastuullisuusnormien kanssa. Teleoperaattoreiden toteuttamat viestintäratkaisut ovat yhä tärkeämpiä ja osa jokaisen organisaation päivittäistä toimintaa. Suuresti kasvanut internetin hyödyntäminen on kasvattanut voimakkaasti teleoperaattoreiden hiilijalanjälkeä, joka entisestään on lisännyt niihin kohdistunutta vastuullisuuspainetta. Erityisesti hankinnat vaikuttavat voimakkaasti organisaation kokonaisvastuullisuuteen.
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan suomalaisten teleoperaattoreiden hankinnan vastuullisuutta ja toimittajakannan hallintaa. Tutkimus vastaa kysymykseen, millainen merkitys vastuullisuudella on suomalaisten teleoperaattoreiden hankinnoissa ja miten se näkyy toimittajavalinnoissa. Tutkimuksessa noudatetaan kvalitatiivista lähestymistapaa ja empiirinen aineisto koostetaan puolistrukturoitujen haastatteluiden avulla, jonka jälkeen haastatteluista ilmenneitä teemoja peilataan teoriassa esitettyihin vastuullisen hankinnan ajureihin.
Teoriasta tunnistettiin useita vastuullisen hankinnan ajuria, jotka enemmän tai vähemmän näkyvät myös käytännön tasolla suomalaisten teleoperaattoreiden toiminnassa. Näitä olivat muun muassa lainsäädäntö, sidosryhmien paine, johdon sitoutuminen, maine ja kilpailuympäristö. Tutkimuksen perusteella ilmeni, että suomalaisten teleoperaattoreiden tapauksessa, myös kustannukset ohjaavat paljon toimintaa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9419]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste