Hae
Aineistot 1-10 / 19
The Gambian and Kenyan pupils´ conceptions of their valued landscapes and animals
<p>Environmental education (EE) is included in the school curricula of The Gambia and Kenya. The background of the study lies on conceptions of the landscape and environmental education from the perspective of sustainable ...
Opettajaopiskelijoiden biologian ja maantiedon perustiedon hallinta ja käsitykset perustiedosta
<p>Ihmisen biologia sekä ekologiset prosessit ja ilmiöt ovat kansainvälisen tutkimuksen<br />mukaan vaikeasti hallittavia sisältöalueita biologiassa. Tässä kvalitatiivisessa<br />tutkimuksessa selvitetään luokanopettajaksi (n=164) ja biologian ja maantieteen<br />aineenopettajaksi opiskelevien (n=53) biologisen ja maantieteellisen tiedon hallintaa<br />sekä sisältöalueiden mieltämistä perustiedoksi. Tietoa kerättiin kaksiosaisella<br />kyselylomakkeella, joka käsitti 20 monivalintakysymystä biologian ja maantieteen<br />teemoista sekä kyllä/ei-kysymyksiä aiheen kuulumisesta perustietoon ja<br />sen mieltämisestä vaikeaksi tai helpoksi. Suurin osa opiskelijoista piti lomakkeessa<br />kysyttyjä asioita perustietona. Vaikeimmaksi he mielsivät sisältöalueenalueen<br />Ihminen ja terveys. Eroja oli sekä aiheiden hallinnassa että niiden mieltämisessä<br />perustiedoksi luokan- ja aineenopettajaksi opiskelevien välillä. Tuloksia tarkastellaan<br />ainedidaktiikan kehittämisen kannalta.</p><p><br /></p><p></p><p><br /></p>...
Teaching Methods in Biology Education and Sustainability Education Including Outdoor Education for Promoting Sustainability—A Literature Review
<p>
</p><p>There are very few studies concerning the importance of
teaching methods in biology education and environmental education including outdoor
education for promoting sustainability at the levels of primary ...
Biologian ja maantieteen opetuksessa käytettävät ilmastonmuutoksen opetusmenetelmät
<p>Tässä kvalitatiivisessa tutkimuksessa selvitettiin biologian ja maantieteen opetuksessa käytettyjä ilmastonmuutosta koskevia opetusmenetelmiä ja niiden tukemista tiedon ja ajattelun tasoista. Tutkimuskysymyksiksi ...
Landscape as Experienced Place and Worth Conserving in the Drawings of Finnish and Swedish Students
<div><div><div><p>Children explore their environment through experiences and each experience is meaningful in developing their environmental consciousness and identity. On the basis of the drawn landscape experiences, the ...
Finnish Subject Student Teachers’ Views on Their Social Competencies at the End of Their Educational Studies
<p>In subject teacher education, the main issues in sustainable development education (SDE) lie in questions as to what the educators are supposed to teach, what the status of subject teacher education is today in embedding ...
Higher Education Students’ Perceptions of Environmental Issues and Media Coverage
<p>This study aims to find higher education students’ perceptions about environmental issues and how the perceptions are related to perceptions of media coverage. This study investigates higher education students’ perceptions ...
Teaching Methods in Biology Promoting Biodiversity Education
<p>The aim of this qualitative survey was to investigate what kind of teaching methods have been used in biology to promote biodiversity education (BDE) and how the methods support biodiversity (BD) learning. We found, in ...
Kestävä kehitys ja aineenopettajaksi opiskelevien pedagogiset opinnot Subject student teachers’ perceptions of sustainable development in the pedagogical studies
<p>
</p><p>The aim of this research was to study student teachers’ perceptions of
their competence concerning sustainable development (the coverage and usefulness of SD in
their pedagogical studies) and of their ...