Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kouluikäisille lapsille suunnattu elvytysopetus : kuvaileva kirjallisuuskatsaus opetuksen tehosta ja menetelmistä

Mäkelä, Susanna (2022-05-02)

Kouluikäisille lapsille suunnattu elvytysopetus : kuvaileva kirjallisuuskatsaus opetuksen tehosta ja menetelmistä

Mäkelä, Susanna
(02.05.2022)
Katso/Avaa
Makela_Susanna_opinnayte.pdf (509.0Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050532818
Tiivistelmä
Tämän syventävien opintojen kirjallisen työn aiheena on peruskouluikäisille lapsille suunnattu elvytysopetus. Työssä pohditaan kouluikäisille lapsille suunnatun elvytysopetuksen tehoa ja menetelmiä. Työ on toteutettu kuvailevana kirjallisuuskatsauksena. Katsaukseen valikoitui 31 julkaisua. Työssä todetaan, että jo ala-asteikäiset lapset voivat oppia niin teoreettisia kuin käytännön elvytystaitoja riittävän hyvin. He voivat oppia paineluelvytyksen lisäksi tekemään hätäpuhelun ja käyttämään automaattista ulkoista defibrillaattoria. Paineluelvytyksen laatu paranee lapsen iän, pituuden, painon ja BMI:n kasvaessa. Yläasteikäiset lapset kykenevät yleensä riittävän laadukkaaseen paineluelvyttämiseen. Tarkkaa ikää tai luokka-astetta, milloin elvytysopetus kannattaa kouluissa aloittaa, ei pystytty määrittelemään. Todettiin, että kertausta kannattaa järjestää säännöllisesti ja ensiapukoulutuksen saanut koulun opettaja voi toimia lasten opettajana. Mikään tietty opetusmenetelmä ei noussut ylitse muiden, taitojen harjoittelemista käytännössä korostettiin. Käytännön taitojen testaaminen, rytmiltään sopiva musiikki ja ensiapupelit osoittautuivat tehokkaiksi oppimisen apuvälineiksi.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9076]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste