Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of Graphical Style and Location on Video Game Art

Sainio, Tuuli (2022-05-06)

Effects of Graphical Style and Location on Video Game Art

Sainio, Tuuli
(06.05.2022)
Katso/Avaa
Gradu_Sainio.pdf (3.932Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050933949
Tiivistelmä
Video games are an interesting collection of visual elements, ranging from 3D
animation to character design and user interface design. Audio-visual aspects
are a core part of any video game, since they captivate the player’s attention,
create atmosphere, and make the game memorable. However, video games are
not usually viewed as an art form, and research on video game visual style is
limited. This study aims to research art style and visual design of video games,
focusing more specifically on character design.
Graphical styles of video games have evolved a lot, from the pixelated shapes of
the earliest video games to nearly photorealistic dimensions with modern
devices. This study introduces one possible categorization of graphical styles in
video games, which includes the stylistic, realistic, and abstract styles. Later,
video games are grouped into two sets by their location of origin, followed by
analysis on location’s effect on the game’s art style.
Small research was conducted as a part of this study, where a game was
developed using three different art styles. The game was then surveyed by a test
group, and results from the survey were analysed from the point of game art style
and its effect on player’s gaming experience. Due to problems in game
development and small sample size, results of this study are not conclusive, but
some patterns in players’ preference are found.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9076]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste