Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumption as Assimilation: New York Times Reporting on Native American Art and Commodities, 1950–1970

Reetta Humalajoki

Consumption as Assimilation: New York Times Reporting on Native American Art and Commodities, 1950–1970

Reetta Humalajoki
Katso/Avaa
JASHumalajoki_final.docx (84.74Kb)
Lataukset: 

Cambridge University Press and British Association for American Studies
doi:10.1017/S0021875818000993
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042720039
Tiivistelmä

The appropriation of Indigenous cultures has sparked multiple controversies in the United States over the past decade. This phenomenon is not new, however. This article examines New York Times reporting on Native American art and commodities to demonstrate how trends in consuming “Indian” products contributed to the assimilationist federal Indian policy of termination, between 1950 and 1970. In this period the consumption of items perceived as “Indian” shifted from an elite art collectors’ activity to a widespread fashion trend. Nevertheless, Times reporting shows that throughout this era shopping for “Indian” items subsumed Indigenous cultures into the imagined unity of a national American identity.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste