Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Ontological Theory of Narrative Works: Storygame as Postclassical Literature

Veli-Matti Karhulahti

An Ontological Theory of Narrative Works: Storygame as Postclassical Literature

Veli-Matti Karhulahti
Katso/Avaa
Storygame.pdf (1.374Mb)
Lataukset: 

University of Nebraska Press
doi:10.5250/storyworlds.7.1.0039
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714301
Tiivistelmä


This article presents an ontological theory of the narrative work in order to identify the storygame (videogame with high narrativity) as a postclassical narrative phenomenon. The theory is demand-based, meaning that it perceives narrative works through the demands they set for their progression, progression demands. In the postulated ontological theory the article identifies the storygame primarily as an extrademanding narrative work: a narrative work whose progression entails input that is either strategic (constrained by indeterminacy) or time-critical (constrained by time limits). Observing that not all artifacts currently considered ‘storygames’ set strategic or time-critical progression demands leads to the suggestion that some narrative works labeled as such might be better studied, in a very classical sense, as narrative literature.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste