Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building corporate brand heritage: towards an operationalisation of the concept

Barbara Mueller; Ulla Hakala

Building corporate brand heritage: towards an operationalisation of the concept

Barbara Mueller
Ulla Hakala
Katso/Avaa
ICORIA_2016_Corporate_Brand_Heritage_3.pdf (453.7Kb)
Lataukset: 

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042715032
Tiivistelmä


The importance of heritage to a brand’s worth has increasingly been noted by marketing scholars.

Thus, the ability to understand and measure corporate brand heritage is essential. A number of

studies have been conducted related to this concept, but no previous research has suggested a

means of operationalizing it. Based on the existing literature, as well as insights from brand

managers, this paper outlines an initial framework for the operationalisation of corporate brand

heritage. The conceptualisation presented here – comprising four components: history, core values,

symbols and vision – will further our understanding of brand heritage, and thereby enhance future

empirical investigations on the topic. !

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste