Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“The Last Cassette” and the Local Chronology of 8-Bit Video Games in Poland

Garda Maria B.; Grabarczyk Paweł

“The Last Cassette” and the Local Chronology of 8-Bit Video Games in Poland

Garda Maria B.
Grabarczyk Paweł

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Palgrave Macmillan
doi:10.1007/978-3-030-66422-0_3
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021093047929
Tiivistelmä

The history of digital games is often focused on the discourse of firstness and on the appreciation of pioneers. The result of this is that there is still little research on late stages of different game history phenomena. Using a case study of one of the last developers for the 8-bit Atari computers, Garda and Grabarczyk discuss this asymmetry, as they investigate the chronology of late 8-bit video games in Poland in the 1990s. The “cassette era” was for many Polish gamers a generational experience, as they were exploring the limitations and strengths of this medium. The final act of the first lifecycle of the 8-bit generation in Poland overlapped with the heyday of the demoscene and the ascent of the international retrogaming scene.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste